לאחר פרישתם של שלושת בכירי המפלגה, דליה איציק, רוני בר-און ויעקב אדרי מהחיים הפוליטיים - פורסמה רשימת הסיעה לכנסת ה-19. הוועדה המסדרת קבעה כי במקום השני יוצב ח"כ ישראל חסון ואחריו ח"כ יוחנן פלסנר.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

נמסר, כי ח"כ זאב ביילסקי, שרצה להיות ממוקם במקום השני - שוקל שלא להתמודד בשל מיקומו במקום הרביעי ברשימה. אחריו ניצבים רונית תירוש, שי חרמש, יובל צלנר, דורון אביטל, מרינה סולודקין, חברת הכנסת לשעבר אתי לבני ואכרם חסון.

דליה איציק הודיעה: "פורשת מהחיים הפוליטיים"

דליה איציק. פרשה (צילום: חדשות 2)
דליה איציק. פרשה | צילום: חדשות 2

היום הודיעה ח"כ איציק, כי כי היא פורשת מהחיים הפוליטיים, לאחר שהבינה כי היא אינה צפויה להתברג ברשימת קדימה בבחירות הקרובות. למקורביה סיפרה איציק בימים האחרונים כי היא לוקחת פסק זמן מהחיים הפוליטיים. 

אתמול, במהלך גיבוש רשימת המפלגה על ידי הוועדה המסדרת, פרץ ויכוח סביב שיבוצה של איציק. יושב הראש שאול מופז החליט להטיל וטו על שילובה ברשימה, וכשהבינה איציק כי אין לה סיכוי ריאלי להשתלב בה - החליטה לפרוש.

זמן לא רב לאחר הודעתה של איציק, הודיע גם חברה לסיעה ח"כ רוני בראון על פרשיתו מקדימה. גם הוא צפוי לסיים את דרכו במערכת הפוליטית.

בינתיים, נמשכים המאמצים של הרגע האחרון לגבש גוש שמאל-מרכז לבחירות הקרובות. ברקע הסקרים שמראים כי גוש הימין מנצח בבחירות, החליטה מפלגת העבודה לדחות את ועידת המפלגה שתוכננה מהערב למחר, כדי למצות את ניסיונות האיחוד לגוש מרכז-שמאל.