ביום רגיל אף בר דעת לא מתקרב לבית הכנסת של הרב חיים אמסלם, הרי זה המקום של "העמלק" - כך כונה על ידי מתנגדיו בעיתון של ש"ס. את עמלק מצווים להשמיד אבל הרב עובדיה הסתפק בהטלת חרם ומאז הרב אמסלם מנודה בציבור החרדי. "בסגנון המאבקים שמנהלת ש"ס אין אלוהים", הוא מספר בריאיון מיוחד.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

אמסלם מונה לח"כ של ש"ס על ידי הרב עובדיה והוא מתגורר במיקום הכי אסטרטגי בשכונת הר נוף - בשכנות לשר אטיאס, מול ביתו של דרעי ובקרבת הרב עובדיה. "אנחנו נמצאים בלב ליבו של המטכ"ל של ש"ס", כך הוא טוען. אבל המטכ"ל של ש"ס לא מוטרד במיוחד מהאויב מבפנים. אמסלם רץ ברשימה עצמאית לכנסת אבל הוא מבודד, אין בחפ"ק אף רב גדול וכל כלי התקשורת של המגזר יוצאים נגדו.

"יוצא לנו לחלוף זה על פני זה מדי פעם, אנחנו מנענעים בראש אחד לשני", הוא מספר על יחסי השכנות המורכבים עם השר אטיאס. "אני יכול להגיד מילה טובה וזה לא יזיק לו? זה אחד האנשים השפויים ביותר שיש בש"ס", הוא מוסיף.

הח"כ שהודח בימים טובים יותר (צילום: חדשות 2)
הח"כ שהודח בימים טובים יותר | צילום: חדשות 2

אמסלם הואשם על ידי מועצת חכמי התורה בכפירה בשל דעותיו. הוא באמת כפר בשלושה דברים: הוא אמר שחרדים חייבים לשרת בצבא, צריכים לעבוד לפרנסתם ולשם כך הם חייבים ללמוד עוד כמה דברים חוץ מגמרא. "לאורך השנים החלו הספקות, אני לא בטוח אפילו שהצבעתי ש"ס בקלפי", הוא מספר.

"לא יכולתי יותר, הסברתי שאנחנו פוגעים בחרדים"

אמסלם היה ח"כ אלמוני וחסר משקל, עד לפני שנתיים, כשפרץ משבר אפליית משבר אפליית התלמידות הספרדיות בעמנואל. "ניתנה הוראה לא להתראיין, כך זה עובד בש"ס - 'אלי אמר לא להתראיין'. בסדר אבל מה עושים? יש כאן אפליה", הוא משחזר. "לא יכולתי להתאפק, השתוללתי ולא היתה תחנת רדיו וטלוויזיה שלא עניתי בה והסברתי שאנחנו פוגעים בחרדים".

"ש"ס היא זרוע ארוכה של העולם האשכנזי, בעיקר הליטאי", הוא תוקף. לטענתו, הפעולות של מנהיגי המפלגה מונעות מרגשי נחיתות ממקבליהם יוצאי מדינות אירופה. "ברגע שהתחלתי לומר את האמיתות שלי כבר הבנתי שאני מועמד לחיסול". אמסלם התחיל לשרוף את הגשרים כשחשף ברבים שאלי ישי שולח את ילדיו דווקא למוסדות החינוך האשכנזיים. מכאן התחילה ההסלמה שהתגברה ב"פתווה" שהוציאו נגדו במפלגה.

תמונת הרב עובדיה נשארה על הקיר: "אין בי כעס עליו"

את תמונתו של הרב עובדיה יוסף, האיש שהביאו לחיים הפוליטיים והיה נערץ עליו, הוא משאיר במשרדו וטוען כי אין בו כל כעס עליו. "הוא לא אשם בכך, זה פרי הסתה", הוא מסביר. "ברגע שהפכתי לאדם חושב, הפכתי לסכנה. יוצאים מש"ס רק בשתי דרכים: או ל'מעשיהו' או אם יש לך דרך עצמאית".
בשוק "מחנה יהודה" לא שמעו על החרם נגד הרב אמסלם. בקרב הציבור המסורתי דעותיו זוכות לאהדה. המסורתיים לפי הסוקרת מינה צמח, היו רבע ממצביעי ש"ס, כך שמסקרן לראות עם מי הם ילכו הפעם.

נראה שאמסלם יכול לוותר על המאבטח שהצמידה לו הכנסת מאז שכונה "עמלק", בניגוד למסורתיים החרדים לא סולחים לו. בנו הקטן לא התקבל על ידי אף ישיבה תיכונית. "נאמרה המילה מפה לאוזן, שמי שיקבל את הבן של אמסלם - שיידע לו", הוא מסביר. "אני מבין את ראשי הישיבות, הם רוצים לקבל תקציבים".

"הלוואי והכסף מההכשרים היה נכנס למנגנון של ש"ס, הוא נכנס לחברה פרטית בשליטת המשפחה השלטת", הוא מספר ורומז על שחיתות בצמרת המפלגה. "כשהוקם בד"ץ בית יוסף כולם חשבו שהרווחים ישרתו את הספרדים והנזקקים, עם השנים זה עבר לחברה פרטית של משה ויהודית יוסף".

האם הוא יכול להפתיע בבחירות? קשה לדעת. בינתיים הוא מסוחרר מהפייסבוק. כבר 79 אלף לייקים למלפגה שלו "עם שלם". והוא ממש לא מתרגש מחזרתו של אריה דרעי לראשות ש"ס. "שמעת איזושהי בשורה? מה שהיה הוא שיהיה", פוסק הרב, "שינוי הוא פירושו לתת בעיטה לאידיאולוגיה הליטאית מבני ברק, והוא לא מסוגל לעשות זאת".