מטה הליכוד, הערב (צילום: קרדיט צילום: עודד קרני)
מטה הליכוד, הערב | צילום: קרדיט צילום: עודד קרני

לאחר פרסום תוצאות המדגמים בשלושת ערוצי הטלוויזיה, במפלגות הימין הגיבו באכזבה והביעו תקווה כי עם פרסום תוצאות האמת לקראת הבוקר פני הדברים ישתנו במעט.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

ראש הממשלה בנימין נתניהו ניסה לשמור על קור רוח למרות שבכל המדגמים קיבל 31 מנדטים בלבד, בעוד שבליכוד-ביתנו ציפו להרבה יותר מנדטים, במיוחד לאור האיחוד עם ישראל-ביתנו. "אזרחי ישראל קבעו שהם רוצים שאמשיך לכהן בתפקיד ראש ממשלת ישראל, ושארכיב ממשלה רחבה כלל האפשר", כתב נתניהו בעמוד הפייסבוק שלו. "התוצאות המסתמנות הן הזדמנות טובה לשינויים טובים לכלל אזרחי ישראל. כבר הערב אתחיל את המאמצים להקים את הממשלה הרחבה ביותר".

שר החינוך גדעון סער עמד מול מטה דומם בגני התערוכה וניסה לתאר את הממשלה הבאה. "אנחנו בדעה שהממשלה הזאת צריכה להיות ממשלה רחבה ככל שניתן על מנת להתמודד עם האתגרים הביטחוניים הכלכליים והחברתיים המורכבים שעומדים בפנים מדינת ישראל, להזמין את כל המפלגות הציונות לקחת ולהוביל את מדינת ישראל לשנים הקרובות".

נתניהו מצביע, היום (צילום: חדשות 2)
נתניהו מצביע, היום | צילום: חדשות 2

ש"ס: "בסוף נגמור עם 14 מנדטים"

חבר הכנסת דני דנון (הליכוד-ביתנו) הביע אכזבה מהתוצאות. "אני לא מרוצה כי ציפינו ליותר, בשורה התחתונה נתניהו הוא ראש הממשלה הבא. גם לפני 4 שנים ציפי לבני הודיעה כי היא ראש הממשלה", הבהיר דנון. "יש לנו רוב, יאיר לפיד לא ייצור גוש חוסם עם חנין זועבי. לפיד קיבל קולות כי הבינו שנתניהו כבר ראש הממשלה".

בש"ס הדגישו כי לא תהיה ממשלה בלעדיהם. השר אלי ישי, אחד מראשי ש"ס, אמר בדרכו למטה המפלגה: "אנחנו מפלגה יציבה, עם כוח ועוצמה". אריה דרעי, שחזר לאחרונה למפלגה כדי לנסות ולהעלות את מספר המנדטים, אמר כי זה לא סוף פסוק: "כמה פעמים הלכו בש"ס לישון עם מספר מנדטים נמוך עם מה שקיבלו בפועל. בסוף נגמור עם 14 מנדטים, אני אומר לכם". במדגם חדשות 2 ש"ס קיבלה 12 מנדטים, במדגם חדשות 10 קיבלה 13 ובמדגם הערוץ הראשון קיבלה 11 מנדטים.

יושב ראש הבית היהודי נפתלי בנט הביע שביעות רצון מתוצאות המדגמים שניבאו לו 12 מנדטים. "היום משהו חדש התחיל בעם ישראל. אנחנו הבית היהודי חזרנו למרכז הבמה הפוליטית", אמר נפתלי בנט בדרך למטה מפלגתו בכפר המכבייה.