יו"ר העבודה יחימוביץ', היום (צילום: מיכאל שוודרון, מאקו)
יו"ר העבודה יחימוביץ', היום | צילום: מיכאל שוודרון, מאקו

עם פרסום מדגמי ערוצי הטלוויזיה, החלו לזרום התגובות מהמערכת הפוליטית - מהמטה הצוהל של יש עתיד, המפלגה השנייה בגודלה בישראל על פי המדגמים, ועד לאווירת הנכאים בליכוד-ביתנו, שירדה מ-42 מנדטים ל-31 בלבד.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

יו"ר העבודה יחימוביץ' פרסמה תגובה ראשונה בדף הפייסבוק שלה: "אין ספק שמתחוללת לנגד עינינו דרמה פוליטית, שאת תוצאותיה הסופיות נדע רק בבוקר, ונחכה לתוצאות האמת. יש סיכוי גבוה למהפך, ולסוף ממשלת נתניהו. אעשה כל שביכולתי וכבר התחלתי לעשות זאת במהלך הערב - כדי לייצר קואליציה על בסיס חברתי כלכלי שתניע גם תהליך מדיני".

יחימוביץ' הדגישה: "נוצרה כאן הזדמנות שלא אתן להחמיצה לשחרר את אזרחי מדינת ישראל מהתעללותה של ממשלת נתניהו, ואת המגעים האלה יש לעשות ברצינות ובדיסקרטיות, כי גורלה של החברה הישראלית תלוי בכך".

יש עתיד: "המבחן מתחיל מחר בבוקר"

מטה לפיד, הלילה
מטה "יש עתיד" הערב | צילום:

מיד עם פרסום המדגם פרצו שאגות שמחה וריקודים במטה של יש עתיד. ניצב בדימוס מיקי לוי, מקום 11 ברשימה, היה האיש הרגוע היחיד במטה המפלגה. "התוצאה היא מעבודה ממושכת במשך שנה, היינו ממוקדי מטרה. אנחנו לא רחוקים מהמטרה שיאיר הציב של 22 מנדטים. אנחנו החל ממחר בבוקר נירגע, ונתכנן ונראה מה אנחנו עושים בעתיד וזה האתגר האמיתי".

יושבת ראש התנועה ציפי לבני הודתה לפעיליה והדגישה כי תישאר במערכת הפוליטית: "אני אשאר כדי להשלים את המשימה שלקחנו כולנו על עצמנו לעשות את ישראל מדינה טובה יותר לאזרחיה, מדינה טובה יותר לצעיריה, מדינה שהיא חלק מהעולם החופשי ולא מבודדת ומסוגרת וכן, מדינה שמובילה תהליך מדיני לשלום".

עם זאת, היא הביעה אכזבה על תוצאות המדגמים שחזו לה 7-6 מנדטים בלבד: "אני בטוחה שכל אחד מכם ראה את הגרף של התנועה שעצר מוקדם מדי כי באמת מגיע לנו יותר. אולי מחר יגיע אותו מהפך לו אנו מצפים".

הרצוג: "ללא לבני היו לנו 30 מנדטים"

לחבר הכנסת יצחק הרצוג, מספר 2 במפלגת העבודה, הייתה כתובת ברורה לכמות המנדטים  אותה קיבלה  מפלגת העבודה: "אם ציפי הייתה חוברת לעבודה היה לנו מעל 30 , ציפי לבני אשמה בכך שלא היה לנו מהפך היום. עשינו את המירב והמיטב בנסיבות שהיו", אמר הרצוג.

"מבנה הגושים השתנה. גם בגוש הימין ישנם פרטנרים לעבודה משותפת לכינונה של קואליציה אחרת במדינת ישראל. זה לא סוד שיש יחסים טובים בין יחימוביץ' ליאיר לפיד, וזה צריך להיות ליבה של הקואליציה הבאה של מדינת ישראל", הוסיף.