גם הצד הסאטירי זוכה לסיקור, צילום מסך (צילום: ניו יורק טיימס)
גם הצד הסאטירי זוכה לסיקור, צילום מסך | צילום: ניו יורק טיימס

בעיניים מערביות: הבחירות בישראל לא נעלמו מסדר היום העולמי ונראה שכלי התקשורת הזרים מביעים עניין רב בתוצאות המערכה הפוליטית. בימים האחרונים החלה "רכבת אווירית" של עשרות עיתונאים וצוותי צילום מרחבי העולם שעשו את דרכם לישראל על מנת לסקר את המאורע.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

באתרי האינטרנט של הרשתות המובילות מככבות הבחירות בישראל, ולעתים לא תמיד בצורה מחמיאה במיוחד. רשת "סקיי ניוז" שעוסקת בנושא בהרחבה, מתארת את הבחירות הקרובות בצורה עגמומית וצופה שתוצאותיה ייגרמו לפגיעה אנושה בתהליך השלום. "ראש הממשלה צפוי לנצח, אך התמיכה במפלגתו נבלמה על ידי הימין הקיצוני", נכתב שם.

ב"דר שפיגל" הגרמני לעומת זאת, מציינים בהפתעה את העניין הרב של הציבור בישראל בנושאים הכלכליים שעומדים על הפרק. "רוב אזרחי המדינה משוכנעים כי המשבר הנמשך הוא האיום המשמעותי ביותר מולו ניצבת ישראל", נכתב בעיתון שצופה אף הוא את ניצחונו המוחץ של ראש הממשלה.

ודווקא באתר האינטרנט של העיתון הנתפס על ידי רבים כחשוב בעולם, "הניו יורק טיימס", החליטו לעסוק בשלב זה באספקט שונה לחלוטין של הבחירות הנוכחיות - הסאטירה. צוות מיוחד של העיתון הכין בימים האחרונים כתבה על התכנית "ארץ נהדרת" ועל השפעתה הרבה על הציבור בישראל. "בעוד ישראל נערכת לבחירות, תכנית טלוויזיה המציגה סאטירה פוליטית מתחרה בשידורי התעמולה המסורתיים בעיצוב דעת הקהל", נכתב באתר העיתון.

בחירות 2013 - המדריך המלא:

זהו יום הבוחר: כל מה שצריך לדעת

לא יודעים איפה אתם מצביעים? הנה רשימת הקלפיות המלאה

אחרי שהצבעתם: כיצד מחשבים את חלוקת המנדטים בין המפלגות?