עם הכרזתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו אמש, ולפיה תוקדם מערכת הבחירות - נשמעה יריית הפתיחה המבשרת את מהלך החודשים הבאים: ביום שני הקרוב, בתאריך 15 באוקטובר, יביא ראש הממשלה לאישור את החוק לפיזור הכנסת. עם פתיחת מושב החורף - צפויה להתנהל ההצבעה על פיזורה של הכנסת הנוכחית.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

לאחר מכן, תודיע ועדת הבחירות על מועדן של הבחירות, שיתקיימו 90 ימים מרגע שהוחלט על פיזורה של הכנסת ה-18. בשלב הבא, בחודשים נובמבר ודצמבר - צפויים להתנהל פריימריז במפלגות השונות כשמועד הבחירות הנראה לעין ינוע, ככל הנראה, בין התאריכים 15 בינואר, על פי חישוב של 90 ימים מרגע פיזור הכנסת הנוכחית - ל-5 בפברואר.

נתניהו צפוי להנהיג פריימריז-בזק בליכוד

מקורבים לראש הממשלה בנימין נתניהו העריכו כי ינהיג בליכוד פריימריז-בזק בתוך חמישה שבועות. כך, מקווים בסביבתו, הליכוד תהיה המפלגה הגדולה הראשונה שמוכנה לבחירות.

אחרי הבחירות הפנימיות, ראש הממשלה ירצה להגיע לבחירות לכנסת ולראשות הממשלה כמה שיותר מהר. המועד הקרוב ביותר האפשרי הוא 15 בינואר, לפי חישוב של 90 ימים מרגע חקיקת החוק לפיזור הכנסת ועד הקדמת הבחירות. הוא יסכים להתפשר על 29 בינואר, כפי שהציעה יו"ר מפלגת העבודה שלי יחימוביץ', אבל לפי ההערכות קטנים הסיכויים שהבחירות יגיעו לתחילת חודש פברואר. 

צריך לזכור שהשאלה פה היא לא רק מי יהיה ראש הממשלה הבא, אלא גם מי יהיו המפלגות השולטות בכנסת. באופן יוצא דופן, כ-40-50 ח"כים שמכהנים כעת לא יהיו בכנסת הבאה ומעניין לראות מי יחליף אותם וכיצד זה יבוא לידי ביטוי.

הולכים לבחירות - סיקור מיוחד

בחירות 2013: ביטחון מול כלכלה

הבחירות יוקדמו: "אינטרס לאומי"

למה נתניהו מקדים את הבחירות?

המתחרים מתכוננים: "יש אלטרנטיבה"

מסתמן: אריה דרעי יעמוד בראש ש"ס