במערכת הפוליטית מותחים ביקורת חריפה על מינויו של השר הפורש משה כחלון ליו"ר מנהל מקרקעי ישראל. במפלגות השמאל-מרכז זעמו על המהלך והאשימו כי נתניהו פועל מתוך פאניקה. העבודה פנתה ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית, למבקר המדינה וליועץ המשפטי לממשלה בדרישה לבטל את המינוי.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

יו"ר מפלגת העבודה שלי יחימוביץ' אמרה הערב כי "אחרי שבתקופתו עלו מחירי הדירות ב-48 אחוזים נתניהו בצעד נואש ובלתי חוקי מוציא שפן חסר שחר מכובעו הריק ומודיע על מינוי סרק תוך ביזוי החוק".

יחימוביץ' הוסיפה לתקוף: "המינוי הוא תשלום על הזעקתו כעלה תאנה לגיהנום החברתי שמכין לנו נתניהו בעוד 48 שעות - אם חלילה ייבחר. אפילו בתשדיר הבחירות לליכוד לא הצליח כחלון להוציא מפיו מלה טובה אחת על נתניהו בתחום זה, ומינויו כעת הוא עדות לפאניקה שנתניהו נתון בה בגלל היחלשותו".

מחר תכנס יו"ר העבודה מסיבת עיתונאים בשעה 10:00 לפרט את היעדר החוקיות שבצעד ואת תוכנית העבודה להורדת מחירי הדיור.

"מניעים פסולים ושיקולים זרים"

"בשורות טובות". יחימוביץ' (צילום: חדשות 2)
יחימוביץ': נתניהו בפאניקה | צילום: חדשות 2

היועץ המשפטי של המפלגה, עו"ד עמיחי ווינברגר, פנה הערב בפנייה דחופה בשם מפלגת העבודה ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט אליקים רובינשטיין, למבקר המדינה יוסף שפירא וליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין בדרישה להפעיל את סמכותם ולבטל לאלתר את מינויו של השר משה כחלון ליו"ר מועצת מנהל מקרקעי ישראל.

"הבטחה או מינוי זה, ניתנו לכאורה הן בניגוד מוחלט להוראות חוק יסוד: מקרקעי ישראל, והן בניגוד להנחיות היועץ המשפטי לממשלה", הבהיר. בפנייה כתב היועץ המשפטי של העבודה כי יו"ר המנהל יהיה שר השיכון והבינוי והדבר נקבע בחוק מנהל מקרקעי ישראל. "המינוי נובע ממניעים פסולים ושיקולים זרים אשר יש להם השלכה ישירה על כשרות המעשה".

גם יו"ר התנועה ציפי לבני מתחה ביקורת על המינוי ואמרה, במהלך אירוע נעילת קמפיין הבחירות של המפלגה שנערך בשדרות: "שמענו על הסופרטנקר שנועד לכבות את השריפה של הסקרים שנתניהו רואה כל יום - מינוי משה כחלון למינהל מקרקעי ישראל. אנחנו, בניגוד לנתניהו, לא מחפשים ולא נחפש עלה תאנה שנוכל להיתלות בו כל יום".

"נתניהו מעדיף גימיקים"

 

"סתם תקציב רע". גלאון, ארכיון (צילום: חדשות 2)
גלאון: רשימת הליכוד קיצונית ואנטי חברתית | צילום: חדשות 2

במפלגת "יש עתיד" של יאיר לפיד האשימו כי נתניהו מעדיף גימיקים על פני תכניות סדורות לפתרון בעיותיו הרציניות של מעמד הביניים הישראלי. "במקום להציג תכנית סדורה לפתרון בעיית הדיור, כפי שעשתה "יש עתיד", מעדיף נתניהו להחזיר את כחלון לתפקיד ביצועי ובכך מביע חוסר אמון מוחלט ברשימתו הוא", אמרו במפלגה. "ראש הממשלה, שהצליח להרחיק מעצמו ומהליכוד את הסממן החברתי היחיד שהיה לו, נכנע ללחץ הירידה בסקרים ומנסה לבצע מהלכים נואשים של הרגע האחרון, לפני יציאת הציבור לקלפיות".

יו"ר מרצ זהבה גלאון הדגישה את הלחץ בו שרוי נתניהו. "ראש הממשלה כנראה שוב לקה בפאניקה האופיינית לו", אמרה. "המינוי של כחלון יממה לפני הבחירות הוא ניסיון עלוב ותפל לשוות אופי רך וחברתי לרשימה קיצונית ואנטי חברתית של הליכוד, שיותר מעניין את חבריה לדאוג לדיור בהתנחלויות, לגזול קרקעות של פלסטינים - מאשר לספק דיור במחירים סבירים לצעירים בפריפריה ובערים".

מנגד, בליכוד הביעו זעם על החלטת יו"ר ועדת הבחירות השופט אליקים רובינשטיין לפסול לשידור את מסיבת העיתונאים של נתניהו וכחלון, בעקבות פניית "יש עתיד" שטענה כי מדובר בתעמולת בחירות. "היום אסר יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, את שידור הודעת ראש הממשלה על מינויו של השר משה כחלון ליו"ר מועצת מנהל מקרקעי ישראל, זאת בשעה שבערוצי בטלוויזה השונים שודרו כינוסים של הבית היהודי, התנועה וקדימה. בכוונת הליכוד-ישראל ביתנו לפנות מחר בבוקר, שוב, לשופט ולוועדה בבקשה להסיר את הצו הגורף ולהתיר את שידור הודעת ראש הממשלה על מינויו של השר כחלון ליו״ר מועצת מנהל מקרקעי ישראל", נמסר ממטה הליכוד-ישראל ביתנו.