הכוכב וההפתעה של הבחירות - יאיר לפיד - התייצב בפני פעילי מפלגתו יש עתיד בבית סוקולוב בתל אביב כשהוא נרגש מאוד מתוצאות המדגם שחוזות לו 19-18 מנדטים, הרבה יותר ממה שניבאו הסקרים ויותר ממפלגת העבודה בראשות שלי יחימוביץ'. בעיתוי אירוני, בדיוק כשהחל לפיד את נאומו, גם ראש הממשלה בנימין נתניהו החל לנאום לא רחוק משם, בגני התערוכה בתל אביב.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

"אחריות כבדה הונחה הלילה על כתפנו ומדינת ישראל עומדת בפני אתגרים לא פשוטים", הדגיש לפיד ולא הסתיר את התרגשותו: "במהלך כל מערכת הבחירות יש משפט שנאמר לי שוב ושוב. בכל מקום מישהו נעמד ואמר: 'אל תשכח אותנו כשתהיה שם, אל תהיה כמו כל אלה שמנבחרים ושוכחים'. אני לא אשכח".

מטה לפיד, הלילה
מטה לפיד, הלילה | צילום:

לפיד ציין כי האמת לא נמצאת בידו של אף צד - ימין או שמאל אלא באפשרות ליצור מרכז אמיתי והוגן שמקשיב לאחר ויודע לנהל דיאלוג: "אנחנו פה ביחד לא אחד על חשבון השני אלא אחד עם השני". הוא קרא לבכירי המערכת הפוליטית להקים ממשלה רחבה ככל האפשר שתאחד את הכוחות המתונים מימין ומשמאל "כדי שנוכל באמת להביא לשינוי אמיתי במדינת ישראל".

הוא גם נזכר בבחירות בהן אביו התמודד. "לפני 10 שנים בדיוק ב-2003 בלילה כמו הלילה הזה ישבתי בבית הורי ואבי זכה ב-15 מנדטים וכולנו קפצנו וצרחנו, ואז גילינו שאבא נשאר רציני ומהורהר וכמעט עצוב ופתאום השתחרר שקט ושאלתי מה קרה הוא אמר כרגע הבנתי את כובד האחריות שנחתה עלי. לא הבנתי אותו אז אבל אני מבין אותו הלילה".