הודעתו של שר הביטחון אהוד ברק על פרישה מהחיים הפוליטיים, מותירה סימן שאלה גדול מעל גורלה של המפלגה בראשותה הוא עומד, מפלגת "העצמאות".

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

סיעת העצמאות הוקמה בינואר 2011, אז התפלג ברק, במהלך מפתיע, ממפלגת העבודה, וקיבל לחמשת חברי הסיעה שלו ארבעה תיקי שר.

אלא שמאז הודעת פרישתו של ברק, חברי סיעתו "ירדו למחתרת": אורית נוקד ושלום שמחון הוזמנו לשיחת עדכון בלשכתו של ברק דקות לפני הודעתו. השר שמחון עצמו היה מעורב במהלך ועודכן אודותיו כבר בסוף השבוע האחרון.

שני חברי הכנסת האחרים מהמפלגה, שכיב שנאן ועינת וילף, לא עודכנו בלבטיו של ברק. יתרה מכך, בשבועות האחרונים שיווק ברק כי בכוונתו להתמודד עד הסוף יחד עם חברי מפלגתו, שהיו מעורבים בהכנת הקמפיין.

פרישתו של ברק שמה בערפל את עתידם של ארבעה חברי סיעתו, שעוד לפני הפרישה, לא היה ברור האם יעברו כמקשה אחת את אחוז החסימה. השר שלום שמחון התגייס לשאלה זו בראיון לתכנית "מה בוער" בגלי צה"ל, ואמר כי האפשרות כי יחזרו למפלגת האם איננה קיימת, וכי המפלגה צפויה להתכנס ולהחליט לגבי גורלה. 

שמחון: "הוא הבין את המציאות הפוליטית החדשה"

השר שלום שמחון אמר לאחר הודעתו של ברק כי "הכל פתוח". בריאיון לערוץ הכנסת הדגיש כי "ברק לא רצה לרוץ למשהו שהוא לא יכול לממש באופן מלא. מאחר ואהוד ברק הוא מרכיב חשוב בכל מה שיקרה בנושאי ביטחון במדינת ישראל גם כשהוא לא יושב סביב שולחן הממשלה, אז שיירצו להתייעץ איתו ימצאו אותו".

על השאלה האם ייתכן וברק ישוב לכהן בתפקיד שר הביטחון אמר כי "זאת כזאת קומבינציה מורכבת שאם בסופו של דבר תקרה אז ברק יצטרך להסתכל טוב טוב במראה, אני לא חושב שזה יילך לשם". עוד הוסיף כי "ברק רוצה זמן לילדיו, נכדיו, למשפחתו, לאמו, הוא זקוק לדבר הזה, הוא אוהב לקרוא, לראות עולם, הזמן הזה דרוש לו ואני חושב שהוא הולך לממש אותו". הוא גם ציין כי הוא החליט לפרוש לאחר שבשבועיים האחרונים הפך להיות נכס אלקטורלי: "הוא הבין עם עצמו את המציאות הפוליטית החדשה".

ברק פורש - סיקור מלא:

נתניהו בירך את ברק: "מכבד את החלטתו, מודה על תרומתו"

ברק הודיע על פרישה מהחיים הפוליטים: "זמן להתפנות למשפחה"

מר ביטחון: מי אתה אהוד ברק?

חמאס: "ברק נכשל בעזה - ופרש"