יאיר לפיד ממשיך במלאכת הרכבת רשימת מפלגתו לכנסת. במסיבת עיתונאים שכינס הבוקר בבית העיתונאים בתל אביב הציג יו"ר "יש עתיד" את מספר 2 ברשימתו - הרב שי פירון. את מסיבת העיתונאים העברנו בשידור חי בחדשות 2 באינטרנט.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

פירון בן ה-47 הוא אב לשישה ילדים, איש חינוך מוכר המכהן כמנכ"ל "הכל חינוך", הפועלת לקידום החינוך בישראל. הוא ממקימי עמותת "צהר" ונמנה על הנהגתה עד היום. הבוקר הוא הודיע לדב לאוטמן, ראש תנועת "הכל חינוך", על התפטרותו בשל שאיפותיו הפוליטיות.

"הגיע הזמן לדבר על אהבה ושותפות", פתח פירון את דבריו ומיהר להסביר את מניעיו להצטרפות לחיים הפוליטיים: "מה שהביא אותי לעמוד כאן הוא הדאגה למערכת החינוך במדינת ישראל - המערכת נמצאת בקריסה, היא איננה מספקת את מה שאנחנו צריכים".

לפיד דחה את פניית פרץ לגוש חוסם: "אנחנו לא מפלגת מרכז-שמאל"

לפיד, שבירך את פירון על הצטרפותו למפלגה, התייחס לפנייתו של עמיר פרץ בניסיון להקים גוש חוסם למפץ הפוליטי שנוצר בימין עם איחוד הליכוד וישראל ביתנו. "הפנייה לא רלוונטית, אנחנו מפלגת מרכז ולא מפלגת מרכז-שמאל", הדגיש לפיד.

יכריז על קיצור החופשה? השר פירון (צילום: עזרי עמרם)
הרב פירון הצטרף ללפיד: "בגלל החינוך" | צילום: עזרי עמרם

על פי הערכות שונות, יציג לפיד בימים הקרובים מתמודדים נוספים מטעם מפלגתו, בין היתר צפוי להצטרף אליו חברו הטוב, העיתונאי עופר שלח. בשבוע שעבר חשף לפיד שני מתמודדים חדשים במסגרת רשימת מפלגתו: ראש עיריית הרצליה יעל גרמן וראש עיריית דימונה מאיר כהן, שצפויים להיות משובצים במקום גבוה ברשימת "יש עתיד".

"יעל ומאיר הם בדיוק האנשים שיודעים שהשיטה לא עובדת", אמר לפיד בהצגת השניים. "הם אלה שמתמודדים כבר שנים, כל יום מחדש, עם זה שהפוליטיקאים שלנו לא דואגים לציבור, אלא רק לעצמם. הם פה כי הם הבינו שעד שלא נחליף את השיטה, שום דבר לא יזוז פה".

לפני כשבועיים הציג לפיד את המתמודד "הנוצץ" ביותר במפלגתו: ראש השב"כ לשעבר יעקב פרי שכיהן כיו"ר בנק המזרחי. לצד פעילותו העסקית, שימש יעקב פרי כמתאם ראש הממשלה לנושא השבויים והנעדרים.