מועמדותה אושרה. זועבי (צילום: AP)
האם היא תהיה בכנסת הבאה? זועבי | צילום: AP

האם ההפלגה לעזה ב"מאווי מרמרה" ושלל ההתבטאויות והפרובוקציות ירחיקו את ח"כ חנין זועבי מהכנסת הבאה? הערב מסתמן כי רוב חברי ועדת הבחירות המרכזית צפויים לתמוך בהצעה לפסול את נציגת בל"ד מלהתמודד במערכת הבחירות הקרובה, מה שככל הנראה יהפוך את בג"ץ לערכאה שתקבל את ההחלטה הסופית בנושא.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

את מהלך הפסילה הוביל ח"כ אופיר אקוניס מהליכוד. "לפי החוק צריך להשיג את תמיכתם של לפחות שליש מקולות חברי ועדת הבחירות המרכזית. זהו שלב דרמטי מאוד", אמר הערב לחדשות 2 באינטרנט. "אני מעריך שבסופו של דבר זה יסתיים בפסילה, ולאחר מכן - בהתאם לחוק - הנושא יידון בבג"ץ. אני מתקשה להאמין ששם יחליטו להפוך את ההחלטה, אחרי שזועבי השתתפה ב'פיגוע' המרמרה".

אקוניס הוסיף ואמר כי "ברגע שחברת כנסת השתתפה, באופן מעשי, בפיגוע טרור נגד ישראל - היא למעשה פסלה את עצמה מלהתמודד. יש כאן סוגייה מוסרית ולכן, אסור שהיא תוכל להיבחר לקדנציה נוספת".

זועבי בתגובה: "פסילה היא קו אדום"

כצפוי, תקפה זועבי את אקוניס ואת הקולות בימין להרחיקה מהכנסת ואמרה: "האקוניסים, הליברמנים ויתר הפאשיסטים למיניהם מנצלים את רוח התקופה, שבה חברי 'הליכוד ביתנו' מנהלים את העניינים של כולנו. זה בדיוק הזמן לבחור בין פאשיזם לבין דמוקרטיה".

באשר לטענות שהופנו נגדה אמרה: "אכן, יש לדמוקרטיה קווים אדומים - שפסילת רשימות היא אחד מהם. בכנסת הנוכחית קיים רוב אוטומטי לפאשיזם, אבל אני לא חושבת שבית המשפט יפסול אותי או את בל"ד".