בדרך לטלטלה ברשימת הליכוד? משעות הבוקר ביום ההצבעה השני בבחירות המקדימות ברשימת הליכוד, נרשמו אחוזי הצבעה נמוכים מהצפוי. ב-6 השעות הראשונות, הגיעו לקלפיות כ-3.5% בלבד מהמצביעים ובסיכום היומיים הראשונים הצביעו עד כה 70 אלף המהווים כ-57% מבעלי זכות הבחירה. כעת חוששים גורמים במפלגה כי לאחוז הנמוך עשויה להיות משמעות דרמטית באשר לרשימת המתגבשת. החל מהשעה 21:00 נעביר כאן בחדשות 2 באינטרנט משדר מיוחד עד לפרסום תוצאות הבחירות.  

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

גורמים במערכת הפוליטית מעריכים כי דווקא הגורמים הימניים יותר, שחלקם נחשבים גם מאורגנים יותר, יגדילו את כוחם בבחירות הנוכחיות. במפלגה הופתעו מהצלחתו של ח"כ חיים כץ בגיוס אלפי המצביעים ויש הטוענים כי כוחו גדול משחשבו. על פי הערכות שונות, מספר ח"כים בכירים במפלגה, ובהם גם שרים עלולים להיפלט מהרשימה.

אין תמונה
"כוחו גדול משחשבו", ח"כ חיים כץ

ייתכן שבסוף הערב הדרמטי בליכוד, דווקא התשיעייה - אחד הפורומים החשובים במדינה ישנה לחלוטין את פניו. לאחר פרישתו הבוקר של שר הביטחון אהוד ברק, סיכוייו של השר להגנת העורף אבי דיכטר להיבחר לא נראים גבוהים בשל הזיגזוג בין הליכוד לקדימה. גם מצבו של השר דן מרידור לא נראה מזהיר לאחר שמספר גורמים במפלגה סימנו אותו כאישיות בלתי רצויה וגם מעמדו של השר בני בגין מתחיל להתערער. ייתכן הלילה התשיעייה תאבד כמעט ממחצית מכוחה.

יישאר בחוץ? מרידור (צילום: צלם: יקי צימרמן)
יישאר בחוץ? מרידור | צילום: צלם: יקי צימרמן

הבחירות המקדימות נערכות זה היום השני לאחר שאתמול התגלו תקלות טכניות רבות במערכת המחשבים של המפלגה. בשל כך הוחלט להאריך את ההצבעה עד לשעה 21:00 הערב. נוסף על כך, נשקל תחילה לקיים ספירה חוזרת וידנית של הקולות בכמה קלפיות שסבלו משיבושים קשים, ובהן אלו שבבית שאן ובבנייני האומה שבירושלים.