חוק לא מידתי. לבני (צילום: כפיר בולוטין)
לבני מחכה לאולמרט | צילום: כפיר בולוטין

יו"ר קדימה לשעבר, שעדיין מתלבטת האם לחזור למערכת הפוליטית, התייחסה היום בכנס שנערך במרכז הבינתחומי בהרצליה לנושא והבהירה כי החלטה תושפע מהחלטתו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

"מראש אמרתי, שהחזרה או אי החזרה שלי תהיה פונקציה בחבירה והאם באמת יהיה מישהו על המגרש שמוביל ומייצר את האלטרנטיבה הראויה לראשות הממשלה", אמרה לבני. "אין לי עניין לפצל ולפלג את אותו גוש אליו אני שייכת".

היא הוסיפה כי "במובן הטכני, נתתי מטריית זמן לאולמרט במהלכה יקבל את החלטותיו. החלטתו תשפיע גם על החלטתי שלי. הסאגה הזו נמשכת יותר מדי זמן ותגיע לסיומה תוך יומיים שלושה".

"לא פוסלת התמודדות עתידית"

בריאיון למהדורה המרכזית בשבוע שעבר לא פסלה לבני התמודדות עתידית בראשות גוש המרכז-שמאל. "גם אם ייקח זמן להחליט עם מי לשלב כוחות כדי להפיל את נתניהו - צריך לחכות לראות עם מי זה יהיה", אמרה אז והתייחסה לעתיד לבוא, "אני יודעת שלחלק זה נראה פחות טוב, כי אנשים רוצים להסתער, אבל חשוב לעשות את זה נכון".

ח"כ רוני בר און הצהיר אף הוא בסוף השבוע האחרון כי אינו יודע מה החליטו לבני ואולמרט. "שני האנשים האלה צריכים לקבל החלטה שהיא לא קלה מבחינתם",אמר בריאיון לאולפן שישי והדגיש: "כדי להעביר את ממשלת נתניהו מכהונתה - צריך לוותר על האגו ולאחד כוחות. יחד עם זאת, סקרים זה דבר נכון - והם לא מחמיאים לנו (קדימה) כרגע".