יושבי ראש מפלגות העבודה ויש עתיד הגיעו הערב לאולפן "פגוש את העיתונות" עם דנה ויס כדי להתייחס להצעתה של יו"ר התנועה ציפי לבני אמש באולפן שישי להיפגש ולאחד את גוש השמאל-מרכז. לפיד חזר על הצהרתו מהבוקר לפיה ייפגש עם שתי המנהיגות, אך הדבר לא פוסל כניסה של מפלגתו לממשלת נתניהו לאחר הבחירות.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

לפיד מיהר לשפוך מים קרים על הרעיון. "לא הבנתי מה זה גוש חוסם? האם נצטרך להישען על חנין זועבי?" תהה יו"ר יש עתיד. לפיד גם לא הסכים להצהיר כי לא יישב בממשלת נתניהו, והציע תחת זאת "במקום גוש חוסם בואו נקים גוש יוזם". על פי דבריו, הסקרים מראים כי נתניהו יהיה ככל הנראה מי שירכיב את הממשלה הבאה ולכן על שלוש המפלגות להתאחד ולהצטרף כגוש אחד לממשלה על מנת לקדם אינטרסים משותפים.

כשנשאל האם יסכים להתטרף לממשלה בלי התנועה והעבודה השיב לפיד כי "אם אף אחת ממפלגות המרכז לא תיכנס לממשלה - גם אני לא אכנס. לא אהיה תעודת יושר של החרדים וימין קיצוני, לא אשב בממשלת ימין בין אורית סטרוק לאלי ישי", הוסיף לפיד.

אתמול הייתה זאת ציפי לבני שטרפה את הקלפים הפוליטיים, אחרי הסטטוס-קוו שנשמר זה שבועות ארוכים ובו משיג גוש הימין רוב מוצק בכל הסקרים, קראה יושבת ראש "התנועה" לפגישה משותפת בינה ובין שאר מפלגות גוש השמאל-מרכז. "נתניהו ראש הממשלה היוצא, הוא לא חייב להיות הנכנס", אמרה לבני. יחימוביץ' מיהרה להשיב בחיוב להצעה ושלחה מסרון ללבני בעת שידור התכנית בו היא מביעה את הסכמתה.

"לא רוצה לשבת ליד הנהג וללחוץ על הברקס"

גם יחימוביץ' לא נשמעה נלהבת במיוחד מההצעה של לבני או מהצעתו של לפיד להיכנס כגוש אחד לממשלה. "כך לא מחליפים שלטון. לא רוצה לשבת ליד הנהג וללחוץ על הברקס, אני לא מוכנה לוותר על מערכת בחירות שלושה שבועות לפני".

יו"ר העבודה הוסיפה ואמרה כי "התחייבתי לא להמליץ על נתניהו ואני מצפה מציפי לבני להודיע גם היא שלא תשב בממשלת נתניהו, אחרת אין לדבר הזה משמעות. יש לנו רגע של הזדמנות מדהימה - נתניהו נחלש מאוד".

יחימוביץ' גם סיפרה מה כתבה ללבני במסרון ששלחה לה אתמול במהלך התכנית אולפן שישי: "שלום ציפי, אשמח להיפגש איתך. מזמינה אותך לביתי מחר בשעה 17:30", לשון ההודעה. "אני תמיד בעד הידברות. שמחה תמיד להיפגש, גם עם אויביי הפוליטיים. נפגשתי עם יאיר השבוע, שתינו קפה והייתה פגישה מצוינת. מכיוון שהייתה הצעה בשידור, נעניתי לה", הסבירה יו"ר העבודה.

בליכוד מיהרו לתקוף את השתיים ואמרו כי "מגוחך שיחימוביץ' ולבני שאינן מסוגלות אפילו לתאם פגישה ביניהן, סבורות שהן ראויות לנהל מדינה. כדאי שהן יפנימו שמדינה לא מנהלים בסמסים ובמשחקי כבוד".

יושבת ראש מרצ זהבה גלאון מסרה כבר אתמול כי היא "מברכת על היוזמה לאיחוד השורות. מרצ תתמוך במהלך של הקמת גוש חוסם ביבי, ואם אכן מנהיגי שלוש המפלגות יחליטו על מועמד אחד ויתחייבו לבלום את ממשלת הימין המסוכנת, אנחנו במרצ נמליץ לנשיא על המועמד הזה לראשות הממשלה. טוב לגלות שלפיד, יחימוביץ ולבני 'הומרצו'".