ועדת הבחירות של הכנסת יוצאת למאבק באחוזי ההצבעה הנמוכים ומגייסת לשם כך את אחד משיתופי הפעולה המסקרנים ביותר בבחירות הקרובות: נשיא המדינה שמעון פרס והקומיקאי אייל קיציס. הבוקר השיק פרס את הקמפיין שכותרות "בוחר מביא חבר". את השקת הקמפיין העברנו בשידור חי כאן בחדשות 2 באינטרנט.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

הקמפיין בעמוד הפייסבוק של הנשיא

במסגרת הקמפיין הושק קליפ חגיגי ואפליקציית פייסבוק ייחודית שהוכנו בעיקר כדי לזמן את הבחורים אל הקלפיות ביום ההצבעה. לצורך צילומי הקליפ המיוחד גויס מגיש "ארץ נהדרת", אייל קיציס, שהצטרף לנשיא פרס ויחד יצאו בפנייה אישית לבוחרים בסרטון הסברה מיוחד.

"ההצבעה היא חובה אזרחית חשובה ביותר, היא זו שתשפיע גם על הגורל האישי של כל אחת ואחד מאיתנו", הבהיר הנשיא פרס בפתח דבריו. "על כל אזרח ללכת לקלפי ולהעצים את פתק ההצבעה".

"אני קורא לכל צעירה וצעיר המצביעים לראשונה - אל תחמיצו את הזכות הבלתי חוזרת להצביע בפעם הראשונה בחייכם", הדגיש פרס. "כשאתם מצביעים אתם מכבדים לא רק את המדינה, אלא את עצמכם כאזרחים אחראים".

מאבק משותף, פרס וקיציס (צילום: יוסף אבי יאיר אנגל)
מאבק משותף, פרס וקיציס | צילום: יוסף אבי יאיר אנגל

במקביל לסרטון, הושק גם האפליקציה האינטרנטית שתאפשר לכל משתמשי הרשתות החברתיות להזמין ארבעה חברים ולוודא את הגעתם לקלפיות ביום הבחירות. מטרת האפליקציה היא להניע את הבוחרים לממש את זכותם הדמוקרטית, אך גם ליצור מחוייבות בקרב הגולשים להזמין חברים נוספים לצאת ולהצביע.