לא יתמוך בריבלין. ליברמן (צילום: AP)
ליברמן. אווירת בחירות | צילום: AP

ביומו הראשון - והאחרון - של מושב החורף של הכנסת, מרגישים היטב את אווירת הבחירות. בחדר הסיעה של "ישראל ביתנו" תקף בצהריים היו"ר אביגדור ליברמן רבים מהמתמודדים בבחירות הקרובות.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

יו"ר העבודה שלי יחימוביץ' לדבריו, "לא יודעת מה זה סוציאל-דמוקרטיה. הגישה שלה בולשביקית-קומוניסטית".

"יש עתיד", מפלגתו של יאיר לפיד, היא "מפלגת אווירה של קדנציה אחת" ומפלגת מרצ זכתה לתואר: "לובי של הפלסטינים בכנסת ישראל".

בישיבת הסיעה אמר ליברמן, "נדרוש התחייבות בממשלה הבאה בהסכם הקואליציוני לחוקק חלופה לחוק טל ברוח של ההצעה שלנו, בשינוי שיטת הממשל, בהפרדה בין דת למדינה ובקריטריונים לדיור. מילה זו מילה".

בנוגע לרשימה שהוא מתכנן לרוץ איתה לבחירות ציין: "אני לא מכיר שום רשימה שנשמרת במאה אחוז מכנסת לכנסת. רשימות מתחלפות ופנים משתנות". 

יושבת ראש מרצ זהבה גלאון השיבה לדבריו של ליברמן ואמרה - "ליברמן משתייך ללובי הפשיסטי שמקדם לאומנות, גזענות ושנאת זרים. מרצ היא הלובי של בני האדם בכנסת: של אלו שדוגלים בשיוויון, בדמוקרטיה, בשלום ובחירות.

גם במפלגת העבודה קיימו ישיבת סיעה מיוחדת. שלי יחימוביץ', יושבת הראש, התייחסה כצפוי בתחילתה לבחירות הקרבות. "אנחנו בבחירות", היא הכריזה, "רצינו אותן פועלנו להקדמתן. ראש הממשלה הולך לבחירות כי הוא חושש להעביר תקציב מר ונמהר, אבל שלא תהיינה טעויות, מה שהוא מתכנן זה להעביר בדיוק אותו תקציב לאחריהן", היא הכריזה.

יחימוביץ' המשיכה וביקרה את התנהלות נתניהו. "אם ראש הממשלה ינצח, ואני מתכוונת לעשות הכל כדי שלא ינצח", היא הבהירה, "אזרחי ישראל ייפגעו קשות בתקציב. בשבועות הקרובים נציג תוכנית כלכלית חלופית לטיפול בתקציב. ראש הממשלה חי במציאות מדומה היא סיכמה".

יושבת ראש מפלגת העבודה התייחסה גם לפרישתו של שר התקשורת והרווחה משה כחלון מהחיים הפוליטיים. "אני מחבבת אותו ומעריכה אותו", היא סיפרה וסיפקה הסבר משלה למהלך, "ברגע האמת הוא לא חשש להתייצב לצד האזרח ולהתעמת עם בעלי ההון. העזיבה שלו אומרת הכל. היא משרטטת את הגבולות הברורים בינינו לבין הליכוד".