אילן משיחא - מורשת אבות
אילן משיחא. מתוך תשדיר הבחירות של מפלגת מורשת אבות
מיד לאחר תשדיר הבחירות של שלי יחימוביץ' ורגע לפני התשדיר של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הפציעו על מסכי הטלוויזיה שלנו אותם פרצופים לא מוכרים. הבטחות כמו זו של אילן משיחא ממפלגת "מורשת אבות" להנהיג את המדינה עוררו אצלנו הרמת גבה או לפחות למבוכה רגעית אבל לצד אותן מפלגות לא מוכרות, שנראו לרובנו כחסרות סיכוי אמיתי, היו גם את אלה שכמעט וריפדנו עבורם כבר את המושבים בכנסת הבאה.

אז עד כמה היינו קרובים בהערכותינו? תכריעו אתכם.

תוצאות הבחירות לכנסת ה-19 לפי אתר ועדת הבחירות המרכזית  (צילום: אתר ועדת הבחירות המרכזית)
תוצאות הבחירות לכנסת ה-19 לפי אתר ועדת הבחירות המרכזית | צילום: אתר ועדת הבחירות המרכזית
חברי הכנסת מטעם סיעת עוצמה לישראל, פרופ' אריה אלדד והד"ר מיכאל בן-ארי, שספגו ביקורת רבה מצדה השמאלית של המפה הפוליטית, לעומת תמיכה מהקצה הימין ביותר שלה, יצאו אתמול מהמשחק ואיבדו את מושבם "על הקשקש" עם 61,825 קולות.   

הרב אמסלם שבצעד נועז ערק מש"ס, הציעה חלופה דתית מתונה יותר וזכה לאהדה רבה בקרב הציבור החילוני, נחל אכזבה גם הוא, עם 43,095 קולות.

אכזבה נוספת נרשמה גם בקהילת מצביעי "עלה ירוק". חברי הרשימה הירוקה קיוו שהעברת שרביט ההנהגה מידיו של הקומיקאי גיל קופטש לידיו של ירון לרמן, איש הייטק ומקים "התנועה הליברלית החדשה" למען חירות הפרט ושוק חופשי, יצליחו לנער את תדמית הסטלנים מהמפלגה. התקווה לא התממשה. נראה שרשימת עלה ירוק לא תזכה אפילו ליחידת המימון המובטח לרשימות שזכו למנדט אחד ומעלה – עם  35,109 מהקולות.

אמנון יצחק, הרב השנוי במחלוקת שהבטיח עם כניסתו לפוליטיקה מספר דו ספרתי של מנדטים נותר גם הוא עם פחות ממנדט אחד- 26,744 קולות.

מפלגת ארץ חדשה, שהסעירה את הרשת בחודש האחרון עם סרטוני "השיטה", קראה לנו להצביע ז' בקלפי ולשים סוף ל"שלטון ההון" והשחיתות במדינת ישראל. אלדד יניב, העומד בראש המפלגה, ביקש מהציבור לאפשר לו להילחם למען מטרותיו מתוך הכנסת, אך בסופו של דבר לא עבר את אחוז החסימה וקיבל רק 26,331 קולות מקולות הבוחרים.

מי בסוף?

תוצאות הבחירות לכנסת ה-19 לפי אתר ועדת הבחירות המרכזית - המשך (צילום: אתר ועדת הבחירות המרכזית)
תוצאות הבחירות לכנסת ה-19 לפי אתר ועדת הבחירות המרכזית - המשך | צילום: אתר ועדת הבחירות המרכזית
ונעבור לסוף הרשימה:

במקום האחרון, הרשימה שזכתה למספר הקולות הנמוך ביותר היא מפלגת מורשת אבות – או "הי" בשבילכם. בניגוד לתשדיר, אילן משיחא, ראש המפלגה כבר לא יזכה להיות ראש ממשלתה של ישראל, לפחות לא בקרוב. המפלגה זכתה ל-499 פתקים.

משיחא, אתה ממוקם בתחתית הרשימה. מאכזב?
"לא התאכזבתי כי לא ציפיתי להשיג משהו עבור עצמי, הכוונה שלי היא לתת מעצמי למען כולם כדי ליצור פה אחדות. אני רוצה להנהיג את ישראל. לדאוג לכל הבעיות פה, לפתור אותן וליצור אחדות בעם. אני מתכוון להתמודד שוב, ולתפקיד ראש הממשלה כי אני חושב שאני מתאים לזה".

רוצה להיות פוליטיקאי? אולי תתחיל בלהצטרף למפלגה קיימת?
"יש מצב שאם יקבלו אותי כיו"ר המפלגה אני אסכים, אבל אין לי זמן להמתין שנים עד שזה יקרה וגם לא לעם ישראל ואני לא מתכוון להיות שנים שר או חבר כנסת. אנחנו צריכים מישהו שמתאים לתפקיד ראש הממשלה".

התשדיר של מפלגת כלכלה (צילום: מתוך youtube)
מתוך תשדיר הבחירות של מפלגת "כלכלה" | צילום: מתוך youtube
קרוב למשיחא ברשימת מספר הקולות הנמוך ביותר, נמצא עופר ליפשיץ, העומד בראש מפלגת "ברית עולם". ליפשיץ סיפר לנו כי הוא נשלח אלינו בשליחות אלוהית, ובכל זאת, נראה שגם כשהאל לצידך, לא קל להביא את המנדטים. יו"ר המפלגה המשיחית סיים את המירוץ עם 733 קולות בלבד.

ומה עם המפלגה שעשתה כל שביכולתה כדי להשיג את תשומת ליבנו? מפלגת כלכלה ניסתה ממש הכל: הם הוסיפו את יוסי בובליל לרשימה, גייסו את אביבית בר זוהר לרגע ואפילו הפשיטו דוגמנית כדי להדגים לנו את יוקר המחייה בישראל. ובכל זאת, למרות המאמצים הרבים, האחים דניאל ובני גולדשטיין לא הצליחו לעבור את אחוז החסימה – המפלגה זכתה ל-1,881 קולות בלבד.