הקמפיין, שהחל כבר לפני כחודשיים צובר תאוצה בימים אלה, כשבועיים לפני מועד הבחירות לכנסת ה-19. זמרים, שחקנים ובדרנים הצטלמו כשהם פונים לקהל הרחב, ומפצירים בהם לקחת חלק בבחירות ולשלשל פתק לקלפי.

"אף אחד לא מבין מספיק את חשיבות הדבר", אומר הזמר עומר אדם, שהצטלם לקמפיין. "כמעט כל מי ששאלתי אמר לי שהוא לא הולך להצביע". גם המנחה צביקה הדר חושש מהמצב הקיים, ולכן החליט להתגייס לקמפיין. "להפתעתי, יש אווירה כזאת בעיקר אצל הצעירים שאומרים: 'מה, בין כה, לא שווה, אין אף אחד, הכל מכור' ואני חושב שזה מאוד חשוב", הוא אומר.

"אתה לא יכול באמת להגיד את דעתך"

מאחורי הקמפיין שכותרתו היא "תבחר או שיבחרו בשבילך", עומדים הפעילים החברתיים רגב קונטס ושיר נוסצקי שהחלו לעודד הצבעה בבחירות הקרובות כבר לפני כחודשיים, כשגייסו אמנים רבים שהצטלמו עם חולצה הנושאת את ההדפס "תבחר!". "בסופו של דבר, איך שלא תסתכל על זה", טוענת נוסצקי. "יהיו 120 חברי כנסת שיבחרו בשביל החיים שלך. אם אתה לא תבחר בהם, מישהו אחר יבחר בהם בשבילך". וקונטס מוסיף: "אנחנו קוראים לציבור בישראל לחזור ולקחת את הכוח הפוליטי לידיו".

"הצביעו בבחירות הקרובות". קרן מור (צילום: חדשות2)
"הצביעו בבחירות הקרובות". קרן מור | צילום: חדשות2

ובכל זאת, כל אותם האמנים שהשתתפו בצילומי הקמפיין לא ממהרים להצהיר על המתמודד המועדף שלהם. "אתה לא יכול באמת להגיד את הדעה שלך בלי שרגע אחרי זה יזרקו אותך לפח", טוענת השחקנית קרן מור, שהצטלמה לסרטון עם בן זוגה מנשה נוי. ואילו השחקנית יובל שרף מאמינה שחלק מהאמנים, כמו רבים בציבור, עדיין לא בטוחים למי יצביעו: "אין לנו יותר את רבין. אולי בגלל זה אף אחד לא מרגיש בלב שלם. כולם יודעים מה לא, ואף אחד לא מספיק יודע מה כן".