אין ספק שמופע תשדירי התעמולה בטלוויזיה מספק לא מעט רגעי ביזאר ןחושף אותנו למפלגות שעד עצם היום הזה לא ממש ידענו על קיומן. אחד הדיונים ברשתות החברתיות הבוקר הוא סביב אותה מפלגה משונה שקוראת לעם ישראל לצאת למלחמה נגד הפורנוגרפיה. "זה ממכר", "זה הסם החדש" ועוד שלל עובדות שמוצגות בקמפיין שנראה מושקע יחסית. מאחורי התעמולה עומדת מפלגת "עתיד אחד".

אז יצאנו לבדוק מי עומד מאחורי המפלגה העלומה הזאת. הכירו את האיש היחיד שמרכיב את המפלגה - יחזקאל שטלצר, בן 41 מקריית יערים, אב ל-6 ילדים קטנים ורכים, העומד בראש ארגון "שמור עינייך". "אנחנו מטפלים בכ-3,000 מכורים בשנה וקורסים תחת העומס, אני זקוק לעזרה", הוא יורה מיד. זאת אגב לא הפעם הראשונה שהם מתמודדים לכנסת: "התמודדנו לראשונה ב-2006 וקיבלנו 14,000 קולות. ב-2009 לא התמודדנו כי היה לנו הסכם עם הליכוד שבסוף לא יצא לפועל".

עם זאת, גם השנה המרחק בין "עתיד אחד" לבין אחוז החסימה גדול מדי: "זה לא נראה טוב", אומר שטלצר, "למרות שעל פי סקרים שערכנו יש קהל רחב מאוד של ישראלים שלא מצביעים, למעלה מ-20 אחוזים מבעלי זכות ההצבעה לא מתכוונים להצביע, אל מול הקונצנזוס שיש סביב הצעקת החוק המרכזית שלנו. מעל 70 אחוז מהציבור מסכים איתו שספקיות האינרטנט צריכות לספק אינטרנט מסונן לכל הציבור ורק מי שיבקש וקבל גישה מלאה".

יחזקאל שטצלר
יחזקאל שטצלר. האיש שימנע מכם פורנו
ובכן, עושה רושם שהמטרה היא לא באמת להכנס לכנסת אלא רק להשיג את דקות הפרסום הללו להעברת מסרים, האמנם?
"אם נצליח לגרום לחלק מהקולות הנמנעים להצביע ונשכנע אחוז ניכר מתוכם, אולי נהיה ההפתעה של הבחירות האלו, אבל כרגע זה לא נראה טוב. ברור שהמטרה היא גם לעורר מודעות אבל בהחלט להכנס לכנסת ולעורר את השינוי הזה. בארץ לא פשוט להתמודד בבחירות מבחינה מימונית ומשפטית .זה עניין מורכב וקשה והמימון המאוד מצומצם מאוד מגביל מפלגות חדשות, אלא אם כן מגיע כוכב טלוויזיה כמו יאיר לפיד, שכבר יש לו את החשיפה. לכן אנחנו רואים הרבה כוכבים או רמטכ"לים בפוליטיקה שלנו. כי להתחיל מאפס, למרות שיש לבן אדם עבר של עשיה ציבורית, מאוד קשה בלי פרסום גדול וכספים גדולים ולכן לא שמעו עלינו".

אבל נראה שיש לכם תשדיר מושקע יחסית.
"הסרטון לא מושקע. זה אני וחבר עשינו את זה. זה רק אני, זו מפלגה של איש יחיד".

איך התגובות בינתיים?
"90 אחוז חיוביות. אני שמח שאת אישה כי עם גברים קשה לדבר על הנושא הזה. 70 אחוז מהגברים בישראל צופים בפורנוגרפיה כל יום, או כמעט כל יום. גם בקרב בני נוער - 30 אחוז מהם  מכורים לפורנוגרפיה. יש כמה אנשים שאומרים שאנחנו ממציאים דברים ושזה לא כל כך חמור. אבל זה נושא מאוד חמור. אנחנו מודאגים לא מהפורנוגרפיה, אלא מהילדים שמתמכרים אליה, ומההשפעה של זה על האלימות המינית. יש לנו המון פניות מנערים ונערות שנפגעו מינית בגלל הפורנוגרפיה ואנחנו מודאגים מאוד ממה יהיה בעוד עשרים שנה, אם הדבר הזה גדל כל כך כבר עכשיו, אין לפורנוגרפיה באינטרנט אפילו עשור ותראו כמה בני נוער נחשפו לדבר הזה ואיזה השלכות יש לזה על פשיעה מינית וסחר בנשים וחוסן החוזק המשפחתי".

יש כל כך הרבה תחלואים במדינה שלנו, למה דווקא פורנוגרפיה?
"יש מאות אלפי מכורים במדינה הזאת, ואני צריך את העזרה של המדינה בטיפול ומניעה. זה כל כך לא הגיוני שילד בן 9 יהיה חשוף לפורנוגרפיה, אם ההורים שלו רוצים אז שיקנו לו אינטרנט חופשי מתנה ליום ההולדת, אבל ששאר הציבור יקבל אינטרנט מסונן. כשאת הולכת לקניון את לא מצפה שילד יהיה חשוף לדבר כזה יש חוקים נגד זה, אבל באינטרנט הכל פרוץ".

ונגיד שאתה בפנים והחוק עובר, מה יהיה הדבר הבא שתעשה?
"יש עוד הרבה מה לעשות, אני רוצה שכמו שיש רשות למלחמה בסמים ואלכוהול תהיה רשות למלחמה בפורנוגרפיה. אין לנו מה לומר על פרונוגרפיה למבוגרים, אבל לילדים היינו רוצים שיהיה אגף המשטרה שיאכוף את זה. מדינת ישראל אחת המובילות בעולם בשוטטות ברשת. מספר הסוטים פה רק עולה. אני יודע שיש אנשים שטוענים שזה חופש ביטוי ודמוקרטיה ואם נאסור את זה נהיה כמו סין וכמו איראן, אבל זה שטויות כי יש חוקים נגד פדופיליה וזה אותו דבר. הדמוקרטיה לא תיפול אם ילדים בני 10 לא יראו פורנוגרפיה באינטרנט".