דרעי, ישי, אטיאס. השלישייה שהתפרקה (צילום: קובי הר צבי, אתר 'בחדרי חרדים')
אטיאס, ישי ודרעי. תוקפים | צילום: קובי הר צבי, אתר 'בחדרי חרדים'

בש"ס יצאו הבוקר במתקפה חריפה נגד ראש הממשלה נתניהו בעקבות נאומו אמש, במהלכו האשים את המפלגה בסקטוריאליות ואמר כי יקח מידיה את משרד השיכון. בהודעה רשמית מטעם ההנהגה המשולשת אריה דרעי, אלי ישי ואריאל אטיאס נכתב: "נתניהו של 2013 רוצה לשוב ולהיות נתניהו של 2003 - נתניהו של גזירות וקיצוצים".

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

בש"ס הזהירו מפני התחזקות הליכוד לאחר האיחוד עם ישראל ביתנו ואמר: "ליכוד חזק פירושו ליכוד דורסני שלא רואה בעיניים את כל אלה שאין להם. לכל מי שהיה בעבר ספק הרי שמאז החיבור עם ליברמן, הליכוד כבר לא ביתנו - ש"ס היא ביתנו האמיתי. רק ש"ס חזקה תוכל לשמור על נתניהו מפגיעה בחלשים ולדאוג שקולם יישמע".

"לש"ס אכן יש סקטור, לסקטור הזה אין כיפה, אין דת, ואין מין, הסקטור הזה הוא כל אלה שאין להם", הדגישו במפלגה. זאת, בתשובה לדבריו אמש של ראש הממשלה, לפיהם משרד השיכון ומנהל מקרקעי ישראל יהיה בידי הליכוד-ביתנו והביקורת המרומזת על ש"ס. "המשרד והמנהל לא יהיו בידיים סקטוריאליות, הם צריכים לשרת את כל אזרחי ישראל וככל שרשימת הליכוד וישראל ביתנו תהיה גדולה יותר, היא תהיה תלויה פחות במפלגות סקטוריאליות וכך נוכל להביא הישגים טובים יותר לכל אזרחי מדינת ישראל", אמר נתניהו.

אין תמונה
נתניהו ושרית חדד, אמש

אטיאס נגד הליכוד: "נכנסו בחלשים"

השר אריאל אטיאס, שעומד כעת בראש משרד השיכון, תקף אמש בחריפות את הליכוד-ביתנו בריאיון לתכנית חיסכון והזהיר מפני קיצוץ דרמטי שיפגע בשכבות החלשות אם מפלגתו לא תהיה שותפה לממשלה הבאה.

"הליכוד בונה תיאוריה במחשכים, שלפיה לא צריך את ש"ס", אמר אטיאס. "מבחינתם, בבחירות אנחנו נטל - אבל בקדנציה דווקא נכס". אטיאס התייחס לתמונת המצב הפוליטית בממשלתו של אריאל שרון ב-2005: "ש"ס לא הייתה אז בקואליציה, והממשלה נכנסה לחלשים בראש, חבל על הזמן. כדאי לזכור את את ויקי כנפו ואת מחאות הקשישים".

שר השיכון דחה את הטענות, לפיהן עיקר דאגתה של ש"ס מופנה לסקטור החרדי ולא לכלל הציבור. "בממשלה הנוכחית הוספנו לקצבאות הילדים - זה הלך לא לילדי החרדים אלא לכלל ילדי ישראל", אמר. "עכשיו שוב רוצים לקצץ. אנחנו נאבק על כך שלא ייגעו בחלשים. אני קורא לראש הממשלה ולשר האוצר לחשוף את התקציב שהם מתכננים - שישימו אותו על השולחן כדי שעם ישראל יוכל לבחור כראות עיניו". אטיאס ציין כי מבחינתו, כשר שיכון, עמד בכל היעדים שהציבו לו הממשלה. מה שלא יצא אל הפועל, האשים, זה באחריות משרדי ממשלה אחרים. "עשינו מהלכים דרמטים בשוק הדיור".