סקר חדשות 2 שפורסם הערב, שבוע בדיוק לפני הבחירות, מנבא ניצחון כמעט ברור לרשימת הליכוד-ביתנו בראשות בנימין נתניהו. הציבור אומנם טרם אמר את דברו, אבל מקורביו של נתניהו העידו כי האחרון כבר עסוק בתכנון ביום שאחרי ההצבעה - ומכשיר את הקרקע להרכבת ממשלה אזרחית שתרחיק ממנה את המפלגות החרדיות, מי שעד לאחרונה נחשבו ל"שותפותיו הטבעיות".

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

אותם מקורבים סיפרו כי בשיחות סגורות שקיים, הציג נתניהו את המתווה לגיוס החרדים שיזמה יש עתיד בראשות יאיר לפיד כאחת משתי דרכי הפעולה שממשלתו הבאה צפויה לאמץ בסוגיה.

תכנית אחרת שמונחת על הפרק היא זו שיזם השר משה (בוגי) יעלון, שנחשבת מתונה יותר מזו של לפיד ואף זכתה בעבר לתמיכה לא-רשמית מצד גורמים בש"ס.

"נתניהו יגייס חרדים - בלי ש"ס" (צילום: רויטרס)
נתניהו. מי יחברו אליו? | צילום: רויטרס

מממצאי סקר חדשות 2 עלה כי יש עתיד של לפיד צפויה לגרוף 11 מנדטים - נתון זהה לזה שמייצג את כוחה של ש"ס. הנתונים מקנים משנה תוקף לאמירה שסיפק לפני כשבועיים גורם בכיר מאוד בליכוד-ביתנו, שאמר כי מפלגתו תעדיף לכונן קואליציה ללא ש"ס - אם ייזכה לפיד למספר מנדטים שיהיה לפחות שווה ערך לזה של המפלגה החרדית-ספרדית.

אתמול צוטטו גורמים בליכוד-ביתנו באומרם כי למחרת הבחירות, יעדיף נתניהו לבסס קואליציה על מפלגות המרכז - ובהן יש עתיד של לפיד והתנועה בראשות ציפי לבני - מאשר לחבור לש"ס או לבית היהודי בראשות נפתלי בנט.