לפני כחודש טלטלה את המערכת הפוליטית עריקתו של עמיר פרץ ממפלגת העבודה אל חיקה של ציפי לבני בתנועה. אל חצי הביקורת הרבים שהופנו לעברו הוא הגיב בהסבר שדרישתו מיושבת-הראש שלי יחימוביץ', להתחייב שכך שלא תהיה שותפה לממשלה שיקים בנימין נתניהו, נענתה בשלילה. היום היא אמרה באופן מפורש את הדברים, אבל למרות זאת - פרץ עדיין לא שבע רצון.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק 

מתלבטים במי לבחור? מצפן הבחירות יגיד לכם 

"לא האמנתי לה אז ואני לא מאמין לה גם עכשיו", הבהיר פרץ בריאיון שהעניק הערב לנסים משעל בתכניתו "משעל חם". "אני לא מאמין לסולם הערכים של יחימוביץ'. כנראה שהיום מתחיל מצעד האיוולת של העבודה, בגלל ה'זיגזגים' האלה".

לאורך הריאיון עמו סירב פרץ להצהיר כי מהעמדה שבה הוא נמצא כעת, כמתמודד מטעם "התנועה" בראשות ציפי לבני, יתנגד להצטרפות אל ממשלה שירכיב נתניהו. במקום לספק תשובה ברורה בנושא, הוא שב ואמר כי הוא "מאמין לציפי לבני ולערכים שלה".

גלעד ארדן (צילום: חדשות 2)
השר גלעד ארדן | צילום: חדשות 2

פרט לפרץ, התארח בתכנית גם השר גלעד ארדן מהליכוד-ביתנו. הוא התייחס לאפשרות שהתנועה תצטרף לממשלה בראשות נתניהו ואמר כי האחרון הבהיר שבכל תרחיש, לא תהיה מעורבת לבני במשא-ומתן המדיני. "אני אומר בשמו של נתניהו: היא לא תיקח חלק בשום מגעים עם הפלסטינים", הצהיר.

לפיד: "לא אשב עם הימין הקיצוני, השתגעתי?"

מוקדם יותר היום סיפק יושב-ראש יש עתיד, יאיר לפיד, התייחסות ראשונה לסוגיית "הקווים האדומים" שיציב בכניסה לממשלה הבאה. "לכל מי ששאל - ברור שלא נשב כגלגל חמישי בממשלה של ש"ס והימין הקיצוני, השתגעתי?", הוא כתב בעמוד הפייסבוקר שלו - והוסיף: "מה יש לי לחפש שם? מצד שני, אם יהיו לנו מספיק מנדטים, אולי אפשר יהיה להקים ממשלה אחרת לגמרי".

לפיד הוסיף כי תקוותו היא להצטרף ל"ממשלה מתונה ומרכזית שבה נוכל להעביר חוק לשוויון בנטל, שלא תעביר מיליארדים לישיבות ולמאחזים לא-חוקיים מחוץ לגושי היישובים, שתדאג לחינוך ודיור ולמעמד הביניים הישראלי".