יושב ראש ועדת הבחירות המרכזית שופט בית המשפט העליון אליקים רובינשטיין פנה אל היועץ המשפטי לממשלה בבקשה שיבחן את סוגיית הופעתה של הזמרת שרית חדד בכנס השקת קמפיין ״הליכוד ביתנו״ השבוע.

על פי הפרסומים קיבלה הזמרת שרית חדד סכום של כ-80 אלף שקלים עבור ביצוע שני שירים בכינוס, אחד מהם, ״אתה תותח״, שרה חדד לראש הממשלה, בנימין נתניהו בזמן שניצב על הבימה. עורכי דין מטעם רשימת ״יש עתיד״ בראשות יאיר לפיד פנו במכתב ליו״ר ועדת הבחירות המרכזית וקבלו על הופעתה של חדד.

קטע מהמכתב שכתב רובינשטיין (צילום: חדשות 2)
קטע מהמכתב שכתב רובינשטיין | צילום: חדשות 2

לטענת עורכי הדין חוק הבחירות (דרכי תעמולה) אוסר בסעיף 8 באיסור מוחלט על הופעות אומנים בכנסים פוליטיים. לדברי עורכי הדין, מבקר המדינה, יוסף שפירא פנה לאנשי ״הליכוד ביתנו״ עוד קודם לקיום הכנס והבהיר להם שההופעה אסורה, ואולם זו התקיימה בסופו של דבר. בעקבות פניית פרקליטי ״יש עתיד״ בעניין החליט יו״ר ועדת הבחירות המרכזית להעביר את העניין לבדיקתו של מבקר המדינה ובמקביל להעבירו גם לבחינתו של היועץ המשפטי לממשלה.

שר החינוך גדעון סער, ראש מטה הבחירות של "הליכוד ביתנו", נשאל בתוכנית "אולפן שישי" על הפרשה ואמר כי זמרים הופיעו בעבר בכל המפלגות, ובכלל זה גם במפלגת העבודה ובמרצ. לדבריו חוות הדעת המשפטית שעמדה לפני אנשי מפלגתו קבעה כי החוק אוסר עריכת הופעה מול קהל מצביעים אך אינו אוסר קיום הופעה מול חברי מפלגה, כפי שהיה במקרה של הופעת חדד מול אנשי ״הליכוד ביתנו״. סער גם הכחיש כי הסכום שהוצא עבור קיום האירוע גבוה כפי שתואר בדיווחים מוקדם יותר השבוע.
סער הכחיש כי הליכוד קיבל קודם לאירוע התרעה שלא לקיים את הופעתה של חדד.