שבוע בדיוק לפני פתיחת הקלפיות, ובגוש המרכז-שמאל נמשכות המהלומות הפנימיות בין ראשי המפלגות: יושבת-ראש העבודה, ח"כ שלי יחימוביץ', תקפה הערב בחריפות את ציפי לבני והאשימה כי באחריותה לכישלון המגעים לאיחוד גרמה "חבלה של ממש בניסיון להחליף את נתניהו".

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

יחימוביץ' אמרה את הדבריו בריאיון שהעניקה לגלי צה"ל. בין היתר, היא השיבה על טענות שהשמיעה לכיוונה קודם לכן לבני ואמרה: "אני מבינה בעניין המדיני. יש לי השקפת עולם מאוד מובנית וכשאני מגיעה לעמדות כוח אני יודעת לתרגם את הדברים שאני מאמינה בהם לשפת המעשה. כשאני אהיה בעמדת ביצוע - בניגוד ללבני - אוכל גם לתרגם את השקפתי המדינית שוחרת השלום".

בהמשך, הוסיפה יחימוביץ' לתקוף את לבני והאשימה כי "ההצהרות המדיניות שלה הן פשוט מלל ריק מתוכן ומיכולת ביצוע. היא שכחה שבמשך שלוש שנים היא הייתה שרת חוץ בממשלת אולמרט - כששניהם יחד לא הצליחו לקדם תהליך שלום אפילו במילימטר אחד. הקריירה של לבני רצופה החמצות כאלה שממיטות עלינו עוד ועוד שלטון נתניהו. גם הפעם היא החמיצה הזדמנות להיענות להצעה ממני וממפלגת העבודה לשותפות אמת - הדבר שהיה מאפשר לה, לראשונה בחייה, לתרגם את המלל הבלתי פוסק הזה לכדי מעשה".

התייחסות נוספת סיפקה יושבת-ראש "העבודה" להתחייבותו של יאיר לפיד לכך שלא יסכים לשמש שר ללא תיק מטעם יש עתיד בממשלה הבאה. "עצוב שכל ההרפתקה של הקמת המפלגה הזאת הולידה רק חיזוק לממשלתו של נתניהו", היא אמרה.

תגובת "התנועה" להאשמות של יחימוביץ' לא איחרה להגיע. "ההיסטריה של ח"כ יחימוביץ' מביאה אותה לתקוף בצורה מביכה את מי שהתחייבה מראש לתמוך במועמד הגוש לראשות הממשלה. יחימוביץ' ויתרה על הסדר מדיני, ויתרה מראש גם על האופציה להחליף את השלטון, ומסרבת להתחייב להמליץ על כל דמות במערכת הפוליטית מלבדה. לצערנו ח"כ יחימוביץ' בהתנפלותה חסרת הרסן פוגעת במאמץ המשותף להחלפת הממשלה הרעה בראשות נתניהו", אמר ח"כ יואל חסון, יו"ר צוות התגובות של התנועה והוסיף: "לצערנו, אי אפשר לפרש את התגובה האלימה הרעה והגסה של יחימוביץ' חוץ מחולשה והיסטריה הציבור ישפוט התנהגות כזו שמגיעה כתגובה לדרישה לגיטימית ועניינית של ציפי לבני".