מערכת הבחירות לכנסת ה-19 יש הטוענים, הזויה לכשעצמה, אבל לא לשם כך התכנסנו אלא בכדי לאסוף את מקבץ האירועים ההזויים שסיפקנו לנו הפוליטיקאים לקראת היום הגדול. אז מה היה לנו? בעידן החדש סיורי השוק דווקא נבלעו בתוך שלל של מעשים ורגעים קומיים, שאלמלא היו מוכתבים על ידי המציאות היינו משוכנעים שתסריטאי ארץ נהדרת הם המושכים בחוטים השנה.

מירי רגב היא שכונה

האמת, מירי רגב ממש לא צריכה מערכת בחירות בכדי להתבלט בזכות פה משוחרר מדי, ואישיות מוחצנת. ובכל זאת, פרוייקט הבוחרים החדשים של mako וסקאיי הפקות סיפק לרגב הזדמנות פז לעשות שכונה בדיוק כמו שהיא אוהבת. היה זה בתיכון בבית ברל וכשמירי קיבלה את חמש הדקות שלה, היא הפכה אותם למופע שלא יישכח לדורות. היא כינתה את מיקי רוזנטל מר שקשוקה, את סתיו שפיר קומונסטית ובעיקר סיפקה לנוי אלוש אחלה חומרי גלם לקליפ שהפך ללהיט ברשת. וכמובן גם לחיקוי אדיר בארץ נהדרת.

בעד הכנסת, נגד דוגמא אישית

עוד באותו פרוייקט, ממש ביומו האחרון, כשהגיעו הפוליטיקאים להתווכח בפני תלמידי תיכון אליאנס בבית ברל, החליט ויסנר, שהגיע מטעם מפלגת הירוקים להתערב בסכסוך מקומי בין כמה מהתלמידים למנהלת התיכון. הוא הקים מהומה, קרא תיגר למערכת החינוך ובעיקר עורר ביקורת על הדוגמא האישית שנתן לבוחרים החדשים.

אופניים לשתיים

כמעט ואין דבר שהפוליטיקאים לא עושים לקראת הבחירות. טועמים מזון, לוחצים ידיים, הולכים לשוק שבו הם לעולם לא קונים ומתראיינים תחת כל עץ רענן. השנה ציפי לבני ושלי יחימוביץ' רצו, כל אחת בתורה, להפגין אג'נדה ירוקה ועלו על אופניים. לבני עשתה זאת במיגון מלא, עם קסדה ולבוש מקצועי. יחימוביץ' שפעלה בעבר כנגד חוק לבישת הקסדה, רכבה בלעדיה.

גשם משמיים

ואם כבר יחימוביץ', הרגע הזה היה פשוט מקסים. בחג החנוכה האחרון יחימוביץ' הזמינה לביתה את כל חברי מפלגת העבודה ואף הזמינה את התקושרת לצלמה כשהיא עומדת על הסירים (אך לובשת כפפות חד פעמיות) ומטגנת לביבות לאורחים. בשעה שבע בערב התקשורת הוזמנה שוב לביתה הפרטי, בכדי לצלם את הדלקת הנר בנוכחות כל האורחים. התחזית רמזה על יום נאה ולכן האירוע התקיים בחצר הבית בשכונת כרם התימנים בתל אביב. אלא שבדיוק כששלי החלה לנאום, נפתחו ארובות השמיים ובתוך שניות כל המכובדים נסו פנימה כאשר כל אחד אוחז בקערת מזון ומירב מיכאלי את החנוכייה ועליה נרות דולקים.

הדלקת נרות אצל שלי יחימוביץ (צילום:  יחסי ציבור)
מדליקים נרות בגשם | צילום: יחסי ציבור

לא שלוחים, שלופים

יו"ר מפלגת יש עתיד הצליח לשמור על פאסון כמעט לאורך כל מערכת הבחירות הראשונה שלו. אלא שבמהלת השבת האחרונה, בעודו מתארח בתגנית "פגוש את העיתונות" כמעט והתפלקה לו המילה האסורה "פרענקים" בהקשר של ש"ס ומפלגות החרדים. הוא התכוון לומר שלופים, ככל הנראה.

 

כוכבית כיעור

תשדירי הבחירות הם קלאט בפני עצמם, בין המפלגה האוסרת על פורנוגרפיה, עופר ליפשיץ שנשלח על ידי הקב"ה לגאול את עם ישראל ועוד. אך כל אלו התגבר בגדול התשדיר הלא יאומן של ש"ס – כוכבית גיור. בניסיון לצאת נגד מדיניותו של אביגדור ליברמן המאפשר לדעת בכירי ש"ס גיור מהיר לעולים חדשים יצרו במפלגה את התשדיר הזה אך לא שמו לב לפרטים. ואגב, מעניין ששיר החופה הנבחר הוא דווקא בערבית.

לא נשכח לש"ס גם את הרגע בו אריה דרעי החליט להצטלם לתכנית "בחירות אישיות" של יעקב איילון כשהוא לבוש טרינינג ומזיע על ההליכון בביתו.

יעקב אילון מראיין את אריה דרעי (תמונת AVI: mako)
: יעקב אילון מתלווה לאריה דרעי בדרך לבחירות 2013 | תמונת AVI: mako

אמרנו חינוך חינם, לא אמרנו תלמידים מצטיינים

ועוד בגזרת התשדירים, שהרי הקב"ה כמו שאומרים נמצא תמיד בפרטים הקטנים, הליכוד ביתנו היו יכולים לחסוך לעצמם מבוכה אילו היו בוחנים את הוויזואליה שבחרו לשים מתחת לכותרת "חינוך חובה בגיל 3", שם נראית מורה שעומדת לצד לוח ועליו מוצגות טעויות בתרגילי חשבון פשוטים.

גם יחימוביץ' אגב חטאה במלאכה הזאת, כשאר כשניסתה להציג עצמה כאמא שאוהבת לבשל, אך שפתחה את המקרר נראה שהוא מלא בקופסאות פלסטיק ממויינות בסדר שעשוי להעיד על או.סי.די

מפלגת הכלכלה. נקודה.

קשה מאוד להאמין לאחים דני ובני גולדשטיין ממפלגת הכלכלה כשהם טוענים שהם לוקחים את עצמם ברצינות. הצמד, עומד מאחורי מצע הזוי למדי שכולל הבטחות שקשה עד בלתי אפשרי לייצר להן כיסוי אמיתי. אך אנחנו לא כאן בכדי לדבר על פוליטיקה, את זה נשאיר למומחים, אלא על הדרך שבה הם בחרו להציג את עצמם בפני קהל בחורים. יוסי בובליל, יובל המבולבל, אביבית בר זוהר ואפילו "הצל", גוייסו כדי לקדם את המפלגה, ועשו סיבוב פרסה בטרם לחצו על דוושת ההנעה הקדמית. תוסיפו לכך את תשדיר הארטיק ואת הבחורה המתפשטת, והרי לכם החומר ממנו עשויים מערכונים ממש גרועים.

לא מצביע כן משפיע

בישראל 2013 הכל אפשרי, מסתבר, וכך אחרי כל מה שפירטנו כאן, מקנח את הרשימה הרב אמנון יצחק ממפלגת "כוח להשפיע", שחוץ מלהקניט ולשגע את בכירי ש"ס, הוא הפך למועמד הראשון בישראל שמתמודד לכנסת אך לא מתכוון להצביע באותה מערכת בחירות שבה הוא מתמודד. התירוץ אגב, "סוגית הלכה", נראה אתכם מתמודדים עם זה.