פרס יתחיל השבוע בהתייעצויות לגבי המועמד להרכבת הממ (צילום: קובי גדעון/פלאש 90)
פרס יתחיל השבוע בהתייעצויות לגבי המועמד | צילום: קובי גדעון/פלאש 90

נשיא המדינה שמעון פרס יזמן אליו כבר השבוע את נציגי הסיעות כדי לפתוח בסבב התייעצויות, שלאחריו יחליט על מי להטיל את מלאכת הרכבת הממשלה.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

נשיא המדינה ישוב מחר מהכינוס הכלכלי העולמי בדאבוס שבשוויץ וביום רביעי אחרי הצהריים הוא צפוי לקבל מידי יו"ר ועדת הבחירות המרכזית השופט אליקים רובינשטיין את תוצאות הבחירות הרשמיות.

על פי חוק יסוד הממשלה, יש לנשיא שבעה ימים להתייעצויות ממועד הגשת התוצאות הרשמיות, אך פרס צפוי לזמן אליו כבר ברביעי בערב את נציגי הסיעות ולפתוח בסבב התייעצויות אינטנסיבי מסביב לשעון.

ככל הנראה, עוד לפני כניסת השבת הבאה יטיל הנשיא את מלאכת הרכבת הממשלה על חבר הכנסת שנבחר לכך - ככל הנראה בנימין נתניהו. זימון נציגי הסיעות מתבצע לפי גודלן ולכן, אם לא יהיו שינויים, פרס יזמן את נציגי הליכוד ביתנו ויש עתיד ראשונים.

התוצאות הסופיות: מנדט נוסף לבנט

שלשום השלימה ועדת הבחירות המרכזית את ספירת 220 אלף קולותיהם של מי שהצביעו במעטפות כפולות. בתום ספירת כלל הקולות בבחירות לכנסת ה-19, זכתה מפלגת הבית היהודי ב-12 מנדטים, כשהמנדט הנוסף בא על חשבונה של מפלגת רע"מ-תע"ל, לה יש כעת ארבעה מנדטים במקום חמישה.

תוצאה נוספת היא ייצוגה של קדימה גם בכנסת ה-19, לאחר שעברה את אחוז החסימה. היו"ר שאול מופז וח"כ ישראל חסון יהיו הנציגים במשכן.

כמו שנחזה במדגמים השונים, גרפה הליכוד-ביתנו 31 מנדטים, יש עתיד בראשות יאיר לפיד קיבלה 19 מנדטים והפכה להיות המפלגה השנייה בגודלה, העבודה עם 15 מנדטים, ש"ס עם 11, יהדות התורה עם שבעה מנדטים, התנועה ומרצ עם שישה. חד"ש זכתה לארבעה מנדטים ובל"ד לשלושה.