לקראת הבחירות בשנת 1977 החליט איש העסקים, פלאטו שרון, להתמודד לכנסת. "זה היה קצת דאווין, אלה החיים. אני חושב שכל אחד רוצה לעשות דאווין" מסביר פלאטו שרון. "אני יותר יפה בישראל ממה שהייתי בצרפת" קובע שרון. "גם הצ'ארם הצרפתי שלו הוסיף לו הרבה" הוסיף בנו, יואב.

שמואל פלאטו שרון, נולד ב-18 בינואר 1930, עלה לארת בשנת 1975, רכש וילה בסביון ומיד החל בפעילות עסקית כאשר רכש את חברת לוינסקי, במטרה להקים את התחנה המרכזית החדשה בתל אביב. כמו כן הוא נכנס כשותף עם הקבלן אברהם פילץ' בהקמת דיזינגוף סנטר, שנחשב לקניון הראשון בישראל.

מיד לאחר בואו לישראל, הוצא נגדו צו מעצר בינלאומי, במקביל נשלחה לישראל בקשת הסגרה ובה צוין כי פלאטו הואשם בעבירות מרמה ומס.
לקראת הבחירות לכנסת התשיעית, הקים שרון מפלגה בעזרתה קיווה למנוע  את הסגרתו, מאחר שלא ניתן להסגיר אדם שהוא חבר כנסת. המפלגה הייתה מפלגת יחיד ושמה היה "פיתוח ושלום". שרון ובנו קיבלו מספר קולות שהספיקו לו לשני מנדטים. "בשבילי להיות חבר כנסת בישראל היה חלום" סיפר שרון. "לא האמנתי שאני בכנסת עם בגין וכולם".

בעת ויכוח בכנסת, קרא שרון לעבר חבר הכנסת לובה אליאב: "מה אתה עשית בשביל מדינה?". משפט זה נחרת בתודעה הציבורית, על שיבושו הלשוני.

>> המעושרים: ראיון זוגי עם דפנה שחר ויובל צלנר

אנשים, ראשון, שני ושלישי בשעה 18:50