העיתונים שהתפרסמו הבוקר עסקו בכותרות הראשיות כולם באכזבה בליכוד מחד, ובהפתעה של יש עתיד, המפלגה שעתידה להפוך למפלגה השנייה בגודלה בישראל עם השבעת הכנסת ה-19 מאידך.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

שער עיתון ישראל היום, הבוקר
שער עיתון ישראל היום, הבוקר | צילום:

ישראל היום, העיתון הנפוץ בישראל בימי חול הנמצא בבעלותו של שלדון אדלסון ומזוהה כל כך עם הליכוד והימין, הודה בכותרת הראשית שלו: "הפתעת לפיד, אכזבת הליכוד" - ונכתב כי למרות שנתניהו יקים את ממשלתו השלישית ברציפות סיעת הליכוד-ביתנו ספגה מהלומה. גם שני העמודים הראשונים בעיתון מוקדשים להישג של יאיר לפיד.

"הלם בליכוד: הקמפיין כשל" היא הכתבה בשני העמודים הבאים, שם נכתב כי בליכוד כבר החלו להישלף על ניהול הקמפיין בכלל, ועל שני האנשים שהובילו אותו - גדעון סער וגלעד ארדן בפרט, שכיהנו כראש מטה הבחירות וראש מטה ההסברה.

"הבחירות הסתיימו בהפתעה"

שער העיתון ידיעות אחרונות, הבוקר
שער העיתון ידיעות אחרונות, הבוקר | צילום:

"מכה לנתניהו, זינוק ללפיד" היא הכותרת הראשית של ידיעות אחרונות, ביתו לשעבר של העיתונאי יאיר לפיד. העיתון הכריז כי לפיד הוא המנצח האמיתי של הבחירות, וכי שיחת הטלפון הראשונה שקיבל אמש הייתה מנתניהו. על ראש הממשלה נכתב כי האיחוד בין הליכוד לישראל ביתנו הסתיים בהתרסקות, וצויינו דבריו של נתניהו כי יפעל להקים ממשלה רחבה ככל הניתן.

"הימין נחלש, מכה לנתניהו; המנצח הגדול: יאיר לפיד" היא הכותרת הראשית של עיתון מעריב. עוד בעמוד השער מצוין ההישג של מרצ שהכפילה את כוחה לעומת הכנסת היוצאת, ובשביעות הרצון במפלגת הבית היהודי למרות שהסקרים צפו מספר מנדטים גדול יותר מזה שהמפלגה קיבלה בפועל.

שער עיתון הארץ, הבוקר
שער עיתון הארץ, הבוקר | צילום:

"הישג דרמטי ליאיר לפיד, אכזבה בליכוד" היא הכותרת הראשית של עיתון הארץ. בכותרת המשנה נכתב כי "הבחירות שהצטיירו כמנומנמות יחסית הסתיימו בהפתעה", וגם צויינה העלייה הקלה בשיעור ההצבעה לעומת בחירות 2009 - 66.6%. טור הדעה הראשון של העיתונאי יוסי ורטר מסכם בצורה קולעת את תוצאות הבחירות: "לנתניהו יש עתיד".