יו"ר מפלגת העבודה שלי יחימוביץ' מגיבה הערב לראשונה לדבריו של אורי שגיא בנוגע לנסיבות פרישתו ממפלגת העבודה. "נהגתי ברצינות ובאחריות הראויה, תוך התחשבות במשפחתו. בהתאם לנסיבות שהוצגו לי אני משוכנעת שעשיתי את הצעד הנכון", היא אומרת בראיון מיוחד לתכנית "שש עם עודד בן עמי".

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק 

"באמת צר לי על משפחתו של שגיא שנחשפה לכל העניין הזה וליבי איתם", אמרה יו"ר מפלגת העבודה. "אני יכולה להבטיח שרווח פוליטי בוודאי לא היה כאן, אלא ההפך: אנחנו צריכים לשלם מחיר פוליטי למען הכרעה מוסרית וערכית".

יו"ר המפלגה מבטלת את טענותיו של שגיא על התנהלותה: "נהגתי ברצינות, בזהירות וביסודיות תוך התחשבות בכל הגורמים הקשורים. המחויבות הראשונה שלי היא לקורבן באופן כללי וכך גם במקרה הזה. בדרך כלל במקרים כאלה ברגע שיש מתלוננת אחת ששמה את ליבה ואת נפשה על השולחן מגיעות אחריה גם אחרות. יש ספיחים לפרשה הזאת, כמו שאתה זורק אבן למים וזה גורר אחריו דברים אחרים. אני יכולה להבטיח שנהגתי במלוא הזהירות והאחריות".

"שגיא ניסח את ההודעה כרצונו"

על טענותיו של שגיא לפיהן הוא שוכנע לכתוב כי פרש מטעמי בריאות אמרה יחימוביץ': "אפשרנו לשגיא לנסח הודעה כרצונו ואני הודעתי שאני מכבדת את החלטתו בנסיבות המורכבות. פרישתו הייתה הדבר הנכון לעשות, אני הקדשתי לנושא זמן רב, חשיבה מרובה וההחלטה שקיבלתי היא הנכונה. העיסוק בפרשה לא משרת ולא תורם לאיש, וצריך לפעמים לשלם כדי לעשות את המעשה הנכון".

יו"ר העבודה, שהייתה בסיור בנתיבות ובמקומות אחרים במערב הנגב, התייחסה למצב הביטחוני בצפון ובדרום: "קודם כל צריך לחזק את התושבים ולהודות שכושר העמידה שלהם הוא מעורר הערכה והערצה, אבל הוא הולך ונשחק משתי סיבות: הראשונה היא כי המצב מתמשך לאורך זמן ודבר נוסף הוא שהתושבים יושבים בבית ובזמן הזה הם לא בטוחים כשהם יחזרו לעבודה האם הם יקבלו שכר על הימים בהם שהו בבית", אמרה.

"לישראל יש זכות וחובה להשיב ליורים"

"לצה"ל ומדינת ישראל יש זכות ואף חובה להשיב ליורים וגם להשיב למי שמשגר אותם לפעולה הזאת", המשיכה יו"ר העבודה. "האופציות הן גם צבאיות, וצריך להשתמש בהן במשורה ובמקביל להפעיל לחץ דיפלומטי כבד על החמאס. יש להם אחריות לתושבים שלהם על מזון וחשמל ואם הלחץ יגבר התושבים יזעקו. צריך להשתמש גם במצרים כדי לתווך בין הצדדים".

בנושא הביטחוני הביעה יו"ר העבודה תמיכה במדיניות הממשלה: "צה"ל עשה נכון והממשלה נוהגת כאן נכון. אי אפשר להבליג על ירי על הנגב או על הגולן, אי אפשר לקבל אותו כדבר שבשגרה ולכן השבת אש היא לגיטימית והכרחית אבל גם להיות עם האצבע על הדופק שלא תהיה הסלמה".