אין תמונה
"הרעיון ממש לא היה לבזות אישה"

"7,000 איש אתמול בסוף התשדיר עזבו את תשדירי הבחירות ורצו לפייסבוק שלנו", צוהל הבוקר בני גולדשטיין, שביחד עם אחיו דני ייסד את מפלגת "כלכלה". בתשדיר נראית צעירה משילה את בגדיה ולאחר שהיא מורידה גם את החזייה, מוסתר החזה שלה בכיתוב: "המדינה מפשיטה אותנו". בסוף מרצדת על המסך הפנייה אל הסרטון הלא מצונזר בדף הפייסבוק של המפלגה. בתוך דקות ספורות אלפי אנשים עשו לייק לדף על מנת לצפות בגרסה הלא מצונזרת. "קיבלנו קרוב ל-80 אלף כניסות לאתר שלנו", מוסיף בני.

הרשת גועשת בתגובות ובביקורות רבות נגד הסרטון. ח"כ אורית זוארץ, יו"ר מטה נשים ב"תנועה", הוציאה מכתב דחוף ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית בדרישה לפסול את התשדיר. "יש גבול לביזוי נשים ולשימוש בגופן למטרות הון פוליטי", הגיבה בחריפות.

אין תמונה
"אם זה היה גבר אז אף אחד לא היה מסתכל"
"הרעיון ממש לא היה לבזות אישה", אומר דני. "יש לנו חברת מפלגה ויו"ר שהיא אישה. אנחנו מאוד מעריכים נשים. אני הייתי היו"ר וכשפגשתי את יוליה שמאלוב ברקוביץ' והתאהבתי לא רק ברעיונות, אני ויתרתי על המקום שלי כיו"ר".

לעניות דעתך, הסרטון אינו פוגע בנשים?
אם לא הייתי מעריך נשים ומאמין בכוחן, לא הייתי עושה דבר כזה. זה לא נגד נשים, להיפך. הרעיון היה אחר לגמרי – המדיה והעיתונות לא רוצות לשמוע מסרים אמיתיים של מפלגה. רק רוצים לשמוע רכילות. אחרי שהתייעצנו עם יריב נתי, יועץ הפרסום שלנו, ועם הרבה אנשים, החלטנו לעשות משהו רציני שאנשים יגידו: 'רגע, יש פה משהו לא טוב'. אתמול בלילה 7 אלף אנשים הצטרפו לפייסבוק שלנו ושם הם ראו מסרים אמיתיים".

הם נכנסו לפייסבוק שלכם כדי לראות את הסרטון הלא מצונזר.
"ברור שהם נכנסו מתוך סקרנות, אבל הם ראו שהסרטון לא באמת מצונזר, כלומר לא ברמה שהם חשבו, ואז הם רשמו תגובות רציניות. זה מראה שאנשים מסתכלים יודעים עכשיו שאנחנו מפלגה רצינית".

מה המסר הרציני שלכם, אם נתעלם מהפרובוקציה?
"המסר זה שהמדינה מפשיטה אותנו מבחינת מיסוי ואף אחד לא רוצה לשמוע את זה. לקחנו בחורה יפה שתתפשט ופתאום כולם שומעים שיש לה מה להגיד. אם זה היה גבר אז אף אחד לא היה מסתכל".

-תלוי איזה גבר.
"זה נכון, ולכן אנחנו שוקלים לקחת את תום קשתי לגירסא גברית. אגב, ליהיא גרינר הסכימה לעשות את זה, ואמרנו לא, כי לא רצינו לעשות את זה עם סלב, שלא יחשבו שזה גימיק. לין היא מישהי שלא מכירים, אז יותר מסתכלים על המסר ופחות על הבחורה".

"הצטלמתי ככה להרבה קמפיינים"


דני חוזר ומדגיש שהתשדיר בכלל שודר בטעות בטלוויזיה. "אח שלי כנראה התבלבל בין הקלטות. היו לו הרבה קלטות בתיק. הוא חשב שהוא מביא להם את הקלטת של אביבית בר זוהר מדברת. הסרטון עם הבחורה המתפשטת היה צריך להיות רק בפייסבוק".

מתי גילית את הטעות?
"רק כשזה שודר, והייתי קצת המום. זה בהחלט לא היה צריך בטלוויזיה. אנחנו מורידים את זה מהטלוויזיה, זה נגמר. זו הייתה טעות".

בני, אחיו של דני, מוסיף: "אנחנו מבטיחים לכם עוד שטויות עד הבחירות, אבל לא יהיו עוד דברים בסגנון הזה. אנחנו מוציאים הערב מכתב התנצלות, לא התכוונו לפגוע".

לין צמח, בת ה-20, חיילת ודוגמנית, היא הבחורה שהצטלמה לתשדיר. לדבריה, היא כלל לא היססה להתפשט מול המצלמה. "הגבתי בשמחה להצעה הזאת, כי חשוב להעביר פה את המסר שהמדינה באמת לא מקשיבה לנו ואני חושבת שכל אחד חושב שעצוב וגועל נפש פה, אבל רק ככה היו רואים עד הסוף את הסרטון. אני בטוחה שאם לא אני, אז אף אחד לא היה מביט על הסרטון. חוץ מזה, הסרטון בא לשבור סטיגמות על בלונדיניות שהן מטומטמות".

אין תמונה
לין צמח על סט הצילומים

-לא חשת מבוכה להתפשט על הסט?
"מה זה להתפשט? בסופו של דבר נשארתי עם חזייה ותחתון בגד ים. הצטלמתי ככה להרבה קמפיינים של הלבשה תחתונה ואני מרגישה בנוח עם זה".

הורדת גם את החזייה.
"אין לי בעיה עם זה. לא ראו לי כלום, שמו שלט מעל החזה שלי של מפלגת כלכלה. המטרה לא הייתה להראות יותר מדיי אלא רק להדגיש ולחדד את הנושא".

-איזה תגובות קיבלת?
"קיבלתי תגובות מפרגנות וחמות, יש סביבי המון אנשים שאוהבים אותי אז ככה שאין לי דאגות ואין חרטות. גם אם יזהו אותי עכשיו ברחוב, אני תמיד זוכרת מאיפה באתי ולא מסתנוורת מהתהילה".

את מודעת לביקורות החריפות?
"
אין ספק שיש ביקורת חריפה ותמיד יהיה לאנשים מה להגיד אבל זו המדינה שלנו ואם לא יעשו פה קצת רעש אז אף אחד לא ישים לב אליהם. אני שמחה שלקחתי חלק בזה אפילו שהייתי צריכה להתפשט ואני ממש לא רואה בזה ניצול של נשים. אם לא הייתי מורידה בגדים המסר לא היה עובר".