מועצת גדולי התורה של ש"ס התכנסה בצהריים לדיון סופי על הרכב רשימת המפלגה לבחירות לכנסת ה-19. ההנהגה המשולשת הגיעה לביתו של הרב עובדיה יוסף לקראת הצגת הרשימה שתוגש הערב לוועדת הבחירות והכותרת המרכזית שיוצאת ממנה - לש"ס לא יהיה יושב ראש.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק 

בתום ישיבה קצרה יצאו השלושה ומסרו את הצהרתם הרשמית באשר לרשימת המפלגה. יושב הראש הנוכחי של המפלגה, אלי ישי, נותר במקום ה-1, כשמיד אחריו מוקמו אריה דרעי ואריאל אטיאס.

על אף המיקומים, במסיבת העיתונאים ישב אריה דרעי במרכז השולחן, והיה גם הראשון לדבר. על פי הערכות שונות, הסימנים האלה מעידים על מקומו האמיתי במפלגה, על אף המיקום הרשמי. בש"ס החליטו בנוסף כי מעתה לא יהיה יושב ראש לתנועה - וההנהגה המשולשת תמשיך לתפקד במאוחד.

"התעסקנו בימים האחרונים ברשימות. זאת חובת היום", פתח אריה דרעי את דבריו, "להרכיב רשימה שכזו זה דיני נפשות. אנו מסתערים על השטח. מיום א' הישיבות שלנו יתנהלו בשטח. אם נצטרך נישן גם בחוץ. ביחד נצליח למלא את המטרה. נלך לכל בית, לכל אחד, נשלח את פעילינו, נדאג לכך שכל יהודי שרוצה את הדגל היהודי והדגל החברתי - ניתן לו אותו. ונצליח בעזרת השם". 

מיד אחריו נשא דברים השר ויו"ר התנועה הנוכחי, אלי ישי. "אני קורא לכל עם ישראל ללא יוצא מן הכלל, ש"ס פעלה בכל התחומים בישראל, תחת הנהגה רוחנית שמעולם לא עשתה טעות. כל הח"כים כאן עשו עבודה נפלאה. מבחינת יחד שבטי ישראל אנחנו מצווים יותר מאי פעם לפעול לילות כימים, יום ולילה, בלי הפסקה, על מנת להביא את הבשורה לעם ישראל. בשם השם נעשה ונצליח".

השר אריאל אטיאס, שידורג במקום ה-3 ברשימת המפלגה בכנסת בירך על הכינוס. "אני שמח היום פעמיים. אני שמח פעם אחת כשאני רואה את האמון שהציבור ומעוצת חכמי התורה נתנו בסיעה, ובח"כים שהביאו קבלות של עשייה בקדנציה האחרונה. שניסו לסייע לשכבות החלשות ולסייע לאחדות ישראל. החוזק של העשייה טמון בוותק של אלו הנמצאים כאן, ובקיאים בכל התחומים. זוהי רשימה שתהיה הפתעה מבחינת הפעילות שלה. תהיה כאן הקשבה והתמדה". באשר לסימני השאלה שעלו סביב הנהגת ש"ס החדשה הוא הצהיר - "היו רעשי רקע- והם יגמרו. עכשיו תראו מה כוחנו".

את ההצהרה חתם אריה דרעי כשסיפר - "הגשתי בקשה למועצת חכמי התורה, הצהרתי מספר פעמים בתקשורת וביקשתי שיבשצו אותי במקום 15. אני מאמין שזה מקום ריאלי - אך הם סירבו".

רשימת המפלגה הסופית, שתוגש הערב עם פקיעת מועד רישום המפלגות, תכלול את אלי ישי, אריה דרעי ואריאל אטיאס בשלושת המקומות הראשונים. מיד אחריהם שובצו, על פי הסדר: יצחק כהן, משולם נהרי, אמנון כהן, יעקב מרגי, דוד אזולאי, יצחק וענקין, ניסים זאב, עו"ד אברהם מיכאלי, יואב בנצור, ליאור אדרי, עמי אילוז, אלי דדון, גרשון לוי, עמי ביטון, בנימין אלחרר, אורן מלכה ונתי נחום.

המכתב ששלח דרעי לרב עובדיה (צילום: בחדרי חדרים)
המכתב ששלח דרעי לרב עובדיה | צילום: בחדרי חדרים

אריה דרעי שלח מוקדם יותר מכתב לרב עובדיה יוסף שבו הודיע כי הוא מוותר על תפקיד יושב ראש התנועה ועל מיקומו במקום הראשון ברשימת המפלגה. מה שפינה את הדרך ליושב ראש ש"ס הנוכחי אלי ישי לשמור על מקומו גם בבחירות הקרובות.