הקריטריונים לחינוך ישתנו? ארכיון (צילום: המייל האדום)
ואתם כבר תייגם את עצמכם ב-#מאקובחירות? | צילום: המייל האדום
אם פעם היו מחתימים את תעודות הזהות כדי להוכיח שהצביעו ושומרים בסוד את הבחירה החשאית, היום הכל כבר נראה אחרת: אלפי אזרחים בישראל התגאו היום בהצבעתם והעלו את תמונות מהמעטפה מהקלפי לאינסטגרם. אפליקציית התמונות "הוציאה אותנו המצביעים מהארון" והפכה את ההצבעה האינטימית לפומבית לחלוטין. 

גם המפלגות עצמן, לא פספסו את ההזדמנות לעשות שימוש בפרסום החינמי ברשת החברתית כדי להמריץ את המתלבטים. כמעט כל אחת מהן העלתה בחשבונות האינסטגרם והפייסבוק שלה תמונות מצביעים האוחזים המשחילים את פתק המפלגה למעטפה.  

אז האם אפשר להסיק מסקנות לגבי תוצאות הבחירות משיטוט ברשת החברתית? כנראה שלא. כל אחד מאתנו נתקל בחשבון הפייסבוק והאינסטגרם שלו בעיקר בתמונות חבריו שבחירתם דומה לרוב לזאת שלו. ב"מזבלה", פורטל החדשות של ענף הפרסום, שיווק וקריאייטיב, זיהו את הבעיה ופצחו במדגם האינסטגרם הראשון במדינת ישראל ודגמו 120 תמונות מהקלפיות בהן הוצגה פתקית ההצבעה.

זהו הרכבה המפתיע של הכנסת הבאה של ישראל על-פי תוצאות מדגם האינסטגרמי של האתר: הליכוד-ביתנו: 34 מנדטים, הבית היהודי: 21 מנדטים, יש עתיד: 19 מנדטים, העבודה: 15 מנדטים, מרצ: 7 מנדטים, התנועה: 6 מנדטים,  קדימה עם 4 מנדטים, , המפגלות הערביות (סיכום מנדטים): 4 מנדטים, עלה ירוק: 4 מנדטים, ש"ס: 3 מנדטים, ארץ חדשה: 3 מנדטים.

המדגם כמובן הוא לא באמת מייצג, וכידוע, מרבית מצביעי מפלגות כמו יהדות התורה וש"ס נוטים להשתמש פחות ברשתות החברתיות. 

הנה כמה מהתמונות שאתם תייגתם ב#מאקובחירות:

 

מצלמים בחירות - נתניהו Shiran Ben avi
הליכוד ביתנו: בראש כצפוי - 34 מנדטים

מצלמים בחירות - בנט
הבית היהודי - 21 מנדטים

מצלמים בחירות - מרצ )Barkan Hofman
מרצ - 7 מנדטים

מצלמים בחירות - יש עתיד elad zilka
הפתעה ללפיד: יש עתיד - 19 מנדטים. צילום: elad zilka

מצלמים בחירות - עלה ירוק Yonatan Hatan
בשורה לסטלנים: עלה ירוק - 4 מנדטים. צילום: Yonatan Hatan

 

מצלמים בחירות - ציפי לבני Ilan Sturm
אכזבה ללבני באינסטגרם. התנועה- 6 מנדטים