יריב אופנהיימר, ארכיון
פעיל השלום - לפוליטיקה. אופנהיימר | צילום:

מפלגת העבודה ממשיכה לצרף חברים חדשים: אחרי מובילי המחאה החברתית איציק שמולי וסתו שפיר והעיתונאי מיקי רוזנטל, הודיע הבוקר רשמית גם מזכ"ל תנועת "שלום עכשיו" יריב אופנהיימר שיתמודד על מקום ברשימת המפלגה לכנסת ה-19.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

"מפלגת העבודה היא הבית הפוליטי שלי", אמר אופנהיימר בראיון לחדשות 2 באינטרנט. "אני מאמין שהמפלגה הזו צריכה לייצג גם יונים וגם ניצים. גם אנשים שמביאים איתם ניסיון בטחוני אבל גם כאלה שמציבים חזית ברורה מול הימין בנושא השלום והשמירה על הדמוקרטיה".

לטענות לפיהן הוא מהווה את הסמן השמאלי ביותר שהצטרף עד כה לעבודה השיב אופנהיימר כי הוא מייצג את השמאל הציוני ולא את השמאל הקיצוני. "הימין הפך בשנים האחרונות את כל מי שהעז לעמוד מולו לשמאל קיצוני", הדגיש. "אני שמאלן ציוני. אחד שעושה מילואים ומאמין במדינה יהודית ודמוקרטית. קוראים לי ככה רק כי אני נאבק על קיום חזון שתי המדינות, ובגלל זה גם נאבק בבנייה בהתנחלויות".

"מתחייב להניף את הדגל המדיני"

אין תמונה
דף הפייסבוק של אופנהיימר

אופנהיימר הגיב גם על האפשרות שמפלגת העבודה תהיה חלק מהקואליציה תחת נתניהו בכנסת הבאה. "אני מקווה שיחימוביץ' תרכיב את הממשלה הבאה, אבל אם לא - אחיה בשלום עם כל החלטה שהמפלגה תקבל. אני אעשה מה שאני יכול כדי לשכנע את חברי המפלגה לקבל את עמדותיי. אני מגיע למפלגה עם אג'נדה שקשורה לנושא המדיני. זה משהו שמאוד חסר בעבודה".

מוקדם יותר כתה אופנהיימר בדף הפייסבוק המיוחד שפתח כי הוא מתחייב "להניף את הדגל המדיני, להגן על הדמוקרטיה ולעצור את השקעות העתק בהתנחלויות".בעמוד מתנוסס גם הלוגו "יריב חזק מול הימין". אופנהיימר הודיע שיעזוב את תפקידו בתנועת "שלום עכשיו" לצורך ההתמודדות בפריימריז, שייערכו בסוף נובמבר.

ח"כ אופיר אקוניס (ליכוד) הגיב על כניסתו של אופנהיימר למפלגת העבודה ואמר כי "המפלגה הזו היא לא יותר מחד"ש בתחפושת. הצטרפותם של אנשי שמאל קיצוני מובהקים לרשימת העבודה ובראשם אופנהיימר, רוזנטל, שפיר ומיכאלי, בעידודה של הגברת יחימוביץ' מזיזים את העבודה ממפלגת שמאל-מרכז, למפלגת נישה של שמאל קיצוני - מדיני וכלכלי גם יחד".