ישיבת ממשלה. החרדים ישולבו בכל זאת? (צילום: RTR)
ישיבת ממשלה: "מנותקים מהציבור" | צילום: RTR

העלאת מחירי הארנונה והמים שנכנסה לתוקפה הבוקר - שלושה שבועות לפני הבחירות - לא משאירה את הפוליטיקאים אדישים. במפלגות המרכז-שמאל מיהרו להגיב ולתקוף את ראש הממשלה נתניהו. יו"ר העבודה שלי יחימוביץ' הזהירה מהגזירות הנוספות שמתכנן נתניהו אחרי הבחירות, יו"ר התנועה ציפי לבני אמרה כי "הממשלה לא רואה את הציבור ממטר", ויו"ר "יש עתיד" יאיר לפיד התריע: "מרסקים את מעמד הביניים".

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

מתלבטים במי לבחור? מצפן הבחירות יגיד לכם 

יחימוביץ' קיימה בצהריים מסיבת עיתונאים שבה חשפה, יחד עם ח"כ אבישי ברוורמן והמועמדים לכנסת אראל מרגלית ויוסי יונה, את הגזירות שמתכנן נתניהו ליום שאחרי הבחירות, אם ייבחר. היא התייחסה לגל ההתייקרויות ואמרה: "רק היום אנחנו חווים שורה של בשורות קשות ביותר של ייקור מים, ייקור חשמל, ייקור של כל דבר שמרכיב את חיי האדם הרגיל, ומה שאנחנו רואים היום זה רק הפרומו של מה שצפוי ביום שאחרי הבחירות, אם נתניהו ייבחר שוב".

ראש המטה החברתי כלכלי במפלגת העבודה, ח"כ פרופסור אבישי ברוורמן אמר: "נתניהו ושטייניץ שבויים בקונספציה לפיה כלכלה של צמיחה, לא יכולה להגיע לכלל האוכלוסייה. הגזרות שאנו רואים היום, הן רק קצה הקרחון של הגיהנום החברתי שמחכה לנו לאחר הבחירות"

פרץ: ממשלה מנותקת

לבני ופרץ תוקפים את נתניהו (צילום: חדשות 2)
לבני ופרץ תוקפים את נתניהו | צילום: חדשות 2

בעקבות גל ההתייקרויות האשימה ציפי לבני כי הממשלה "יורקת בפרצופו של הציבור ולא רואה ממטר את אזרחי ישראל. במקום להוריד את המסים העקיפים ולבטל את המע"מ הבלתי נסבל שהשתלט על חיינו, נתניהו ממשיך להכביד ידו על הציבור הנושא בנטל וזורק את כספיו בתפוח וביצהר".

"סדר העדיפויות של הממשלה הזו לקוי, לא ערכי ולא ציוני", המשיכה יו"ר "התנועה" בדברי הביקורת. "במקום לתגמל את אזרחי ישראל הטובים, המשרתים בצבא, אלו שעושים מילואים ומשלמים מסים, הממשלה הזו כבר ארבע שנים דואגת לאלו שאינם תורמים לחברה ולכלכלה, מתוך אינטרס פוליטי צר. בישראל של שנת 2013 אם אתה לא נמנה על שותפיו הטבעיים של נתניהו, פשוט לא סופרים אותך. לא סופרים את כולנו".

גם מספר 3 ברשימה, ח"כ עמיר פרץ, הגיב בחריפות על עליית המחירים. "מדובר בממשלה שמנסה להונות את הציבור לפני הבחירות. עליות המחירים שמתבצעות היום הן הפרומו לקראת הגזרות הגדולות שמתכננת הממשלה מיד לאחר הבחירות כדי לכסות את הגרעון הגדול שנוצר. זו ממשלה מנותקת שפוגעת ביכולתם של האזרחים להתקיים בכבוד ולהתפרנס בכבוד".

לפיד קרא לקצץ בתקציבי ההתנחלויות

יושב ראש "יש עתיד" יאיר לפיד התריע מהפגיעה במעמד הביניים. "מעמד הביניים הישראלי עומד להתפוצץ", אמר. "ממשלת נתניהו ממשיכה לדרוס את מעמד הביניים ומעמידה אותו במצב בלתי נסבל. במקום לקצץ בתקציבים לחרדים ולהתנחלויות בוחרת ממשלת נתניהו להכניס את ידה פעם אחר פעם לכיסו של מעמד הביניים".

"את הבור התקציבי, שנוצר על ידי ההתנהלות הבלתי אחראית של ממשלת נתניהו, צריך לכסות על ידי קיצוץ בתקציבי החרדים, התנחלויות ובממשלה המנופחת והבזבזנית", טען לפיד. "יש עתיד תילחם עבור מעמד הביניים ולא תיתן יד להמשך ההתנכלות של ממשלת נתניהו".