ראש השב"כ לשעבר יעקב פרי, שהודיע בשבוע החולף על הצטרפותו למפלגת "יש עתיד" של יאיר לפיד, דוחה את הפרסומים בדבר הונו האישי והודף את הטענות כי אינו יכול לייצג את מעמד הביניים. "קבלת הפנים שקיבלתי מצד התקשורת, ומצדה בלבד, לא היתה מפרגנת במיוחד" אמר פרי בראיון לדנה ויס בתוכנית "פגוש את העיתונות".

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

מאז חבר ללפיד נטען נגד פרי, ששימש כיו"ר בנק המזרחי, כי בחר להצטרף דווקא למפלגה שמבטיחה לייצג את המעמד הבינוני, למרות שהוא בעל הון אישי של עשרות מיליוני שקלים. "גדלתי בבית של פועלים, אני בא מבית שחווה קשיים, הסביר. "למרות שאת מרבית שנות חיי הקדשתי למדינת ישראל, בשנים האחרונות אני שכיר מצליח".

"כל ההנחות האלו מוטעות" הכריז ראש השב"כ לשעבר. "המספרים שנאמרו בהקשר שלי הם דימיוניים לחלוטין, אני הרבה יותר קרוב למעמד הביניים על אף הטענות שיוחסו לי. במידה ואתבקש להצהיר על הוני - אעשה זאת, ואתמוך בכך שכל פוליטיקאי יחויב בכך".

"את השינויים ניתן לבצע רק במערכת הפוליטית"

יעקב פרי: "הסכומים שיוחסו לי דימיוניים" (צילום: חדשות 2)
יעקב פרי: "הסכומים שיוחסו לי דימיוניים" | צילום: חדשות 2

במהלך הריאיון נשאל פרי מדוע לא פעל לצמצום פערי השכר בבנק אותו ניהל, נושא שעומד אף הוא במרכז מערכת הבחירות. פרי השיב כי בתקופה זו פעל עם רגולטורים ודירקטוריונים הפועלים על פי תקנות. "לא יכולתי לפעול אחרת, אבל המערכת הזו חייבת להשתנות ורק הפוליטיקאים יכולים לעשות זאת", הסביר פרי.

הוא סירב לומר מפורשות אם יסכים לקחת חלק בממשלה עתידית בראשות נתניהו, חרף הביקורת שמתח עליו בעבר. "הממשלה הקודמת לא עשתה דבר במהלך ארבע השנים האחרונות, בעיקר בעניין המשא ומתן עם הפלסטינים", אמר פרי. "יש עתיד תשב בקואליציה שתקבל את מדיניותה בלבד, ולא תסכים לממשלה שלא תוביל שינוי".