בעוד מספר שעות יתפרסמו התוצאות הסופיות של הבחירות לכנסת ה-19, ובוועדת הבחירות המרכזית נשלמת בשעה זו ספירת 220 אלף קולותיהם של מי שהצביעו במעטפות כפולות. בשלב זה מסתמן כי מפלגת הבית היהודי בראשות נפתלי בנט, תזכה למנדט נוסף, על חשבונה של אחת מהמפלגות הערביות. עוד עולה כי קדימה מצליחה לעבור את האחוז החסימה.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

עד כה נספרו יותר מ- 70% מהקולות הנותרים. מהנתונים עולה, כי מפלגת הבית היהודי תזכה בתום הספירה למנדט אחד נוסף - שמעלה אותה ל-12 מנדטים בסך הכל. התוצאות האלו משפיעות במעט על החלוקה בין הגושים, שעמדה עד כה על שוויון - 60 מנדטים לכל גוש.

"עכשיו אני מקווה שהחיילים, דווקא הם, יכניסו את שולי מועלם המקסימה לכנסת", כתב הבוקר יושב-ראש הבית היהודי בעמוד הפייסבוק שלו. "שולי היא אלמנתו של סא"ל משה מועלם מגולני, שנהרג באסון המסוקים. היא סגנית ראש ארגון אלמנות ויתומי צה"ל, אחות במקצועה ואדם מופלא. נדע בשעות הקרובות".

בנט מתחזק (צילום: רויטרס)
בנט מתחזק | צילום: רויטרס

מהספירה עד כה עולה בנוסף, כי מפלגת קדימה אכן זוכה בשני מנדטים ותכניס לכנסת את היו"ר שאול מופז ואת ח"כ ישראל חסון.

סופרים כ-220 אלף קולות

עד כה נספרו יותר מ-98% מקולות המצביעים לכנסת ה-19, והבוקר צפויות להתפרסם תוצאות האמת הסופיות עם ספירת המעטפות הכפולות, המונות את קולות החיילים ושליחי המדינה בחו"ל.

במעטפות הכפולות נמצאים כ-220 אלף קולות של חיילי צה"ל, של המצביעים בבתי החולים ובבתי הסוהר וגם של דיפלומטים ישראליים. בשונה מהקולות במעטפות הרגילות, המעטפות הכפולות נספרות באופן ידני, ולכן בדיקת הקולות אורכת זמן רב יותר.