נותר בחוץ. שלמה מעוז (צילום: חדשות 2)
יפרוש מהליכוד? מעוז | צילום: חדשות 2

אחרי שהצטרף בחגיגיות לליכוד לפני כשלושה שבועות, בעקבות פנייה של יו"ר המפלגה וראש הממשלה בנימין נתניהו, שלמה מעוז שוקל עכשיו פרישה מן המרוץ. הסיבה: קשיים הבירוקרטיים בבחירות הפנימיות - לאחר שהובהר לו כי סיכוייו להיבחר ברשימת מחוז דן לכנסת נמוכים.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק 

מעוז שקל להתמודד בתחילה במסגרת הרשימה הארצית בליכוד אך האפשרות הזו התגלתה כבעייתית כיוון שהתחרות מול חברי הכנסת והשרים הנמרצים תהיה כמעט בלתי אפשרית, נוכח העובדה שמהרשימה הזו צפויים להיפלט לפחות חמישה חברי כנסת ושרים, שמאמציהם הכבירים בשטח לא יצליחו לצלוח הפעם את הכניסה לרשימה.

לבסוף, רגע לפני שנסגרה הרשימה לפריימריז, הציע ראש הממשלה למעוז להתחרות על המקום ה- 23 ברשימה, השייך למחוז דן. אלא שמבט חטוף על המחוז מלמד שלמעוז לא יהיו גם שם חיים קלים, ופעילי הליכוד המרכזיים בו מגבשים נגד מעוז בימים האלה "רשימות חיסול", על אף שהוא מקודם ומעודד על ידי ראש הממשלה להמשיך בהתמודדות.

יש לציין, כי לנתניהו יש את האפשרות לבצע שינויים מסוימים לאחר שתגובש הרשימה המשותפת עם ישראל ביתנו, שיובאו בהסכמתו של אביגדור ליברמן, ובכך למעשה לשנות "עובדות קיימות" ברשימה. יחד עם זאת, מעוז מבין שהאנשים החזקים במחוז יעשו עליו "יד אחת". הדוברת של מעוז סירבה להגיב לידיעה.

הסיבה המרכזית שסיכוייו של מעוז נמוכים קשורה לפעיל הליכוד המוכר אורי פרג', יו"ר סניף פתח תקווה של התנועה שנחשב לאחד המשמעותיים ביותר, ומתמודד גם הוא במחוז דן. פרג' התנגד לאריאל שרון ולהחלטה על ההתנתקות, ובמשך שנים חורש את השטח על מנת להיבחר ברשימה ופוקד אנשים במרץ.

צפו בסיפורים המעניינים של 8.11 לאורך השנים (צילום: רויטרס, חדשות)
מעודד את מעוז להמשיך בהתמודדות. נתניהו | צילום: רויטרס, חדשות

נתניהו, אגב, נפגש אתמול עם אורי פרג', וביקש ממנו להתמודד במסגרת הרשימה הארצית, ובכך לסלול את דרכו של מעוז להיבחר ברשימת מחוז דן, אולם פרג' סרב, מתוך הבנה שגם לו עצמו יהיה קשה להיבחר אם ייענה לבקשה. 

"נתניהו ביקש שאעזור לשלמה מעוז, הוא לא ביקש שאעבור לרשימה הארצית. אני סך הכל איש של נתניהו ומקורב של נתניהו, והסברתי לו את המצב. דיברנו וסיכמנו שאני אמשיך להתמודד במחוז", אומר פרג'. "הייתה בינינו התייעצות ואני החלטתי מה שהחלטתי. אם שלמה מעוז יתמודד ברשימה הארצית - זה יעזור לו ולכולם".

"אנחנו כאן במחוז דן נמצאים כל יום אחד עם השני. אם הוא ילמד את האנשים ויכיר אותם, הוא יוכל אולי להיכנס בפעם הבאה", מסביר פרג', שמציע גם הצעה פרקטית למעוז: "אם רה"מ יחליט להעביר אותו, איכשהו, בסוף, לרשימה הארצית, אני יכול להביא לו מעל 2000 קולות שיתמכו בו".