אין תמונה
מקיימים מגעים. שמחון

תנועות המושבים והקיבוצים הודיעו כי ירוצו ברשימה עצמאית לכנסת, זאת לאחר שמפלגת העבודה ביטלה את שריון מקומות נציגיהם ברשימה. גורמים במפלגת העצמאות קיימו לאחרונה מגעים עם גורמים בתנועות ההתיישבות על מנת שאלה יחברו למפלגתם וייצגו את החקלאים בכנסת הבאה.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

בחודשים האחרונים נשמעה ביקורת חריפה מצד נציגי ההתיישבות החקלאית על החלטת מפלגת העבודה לבטל את שריון מקומותיהם. מהלך ההתנתקות של נציגי תנועת ההתיישבות ממפלגת העבודה הינו מהלך היסטורי מאחר והעבודה ייצגה את החקלאים מאז קום המדינה.

ממפלגת העבודה נמסר בתגובה למהלך כי "ברשימת העבודה נציגות מפוארת של מי שהוכיחו שוב ושוב לאורך השנים מחויבות עמוקה ופעילות אינטנסיבית לטובת ההתיישבות העובדת. מדובר ברשימה רעננה ואידיאולוגית אשר זוכה כעת לתמיכה אדירה בקיבוצים כפי שהעבודה לא קבלה כבר שנים רבות. חברי מושבים וקיבוצים ממוקמים במקומות ריאליים והם יהיו חברי כנסת".

ח"כ יחימוביץ' (ארכיון) (צילום: מתן חכימי, מאקו)
לא מתרשמת. יחימוביץ' | צילום: מתן חכימי, מאקו

בעבודה הוסיפו עוד ואמרו כי "מי שמשמיעים את הקולות על הקמתה של מפלגת התיישבות הם חבורת עסקנים שנשארה בלי סידור עבודה ושאין לה כל אהדה ציבורית. לחבריה אין בדל סיכוי לחצות את אחוז החסימה והמהומה שהם מעוררים היא לא פחות מפתטית, ועלולה לפגוע בהתיישבות העובדת שחבריה הם אנשים ערכיים וטובים, השותפים למאמץ האדיר של העבודה להחליף את שלטון נתניהו ליברמן".