הרב עובדיה יוסף, שאת אישורו להסכם הפשרה ששם סוף למאבק על הנהגת ש"ס ביקשו בימים האחרונים במרץ, הגיב היום לראשונה להסדר שהושג. "תעודדו אותם, תחזקו אותם, זה צעד טוב", הכריז בפני אורחים שהגיעו לביתו.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

במערכת הפוליטית שואלים היום כיצד יעבוד בפועל הסכם הפשרה עליו הצהירו אתמול בש"ס בחגיגיות. אריה דרעי ישוב למפלגה, לאחר 12 שנים של היעדרות, אריאל אטיאס יצטרף להנהגת המפלגה הבכירה ואלי ישי ייאלץ לוותר על מקומו כיושב-הראש הרשמי של המפלגה.

עם זאת, לא נקבעה היררכיה בין בעלי התפקידים, ונכון לעכשיו, הם שווים בכוחם. לאחר הבחירות עשוי הרב עובדיה יוסף, המנהיג הרוחני של ש"ס, לקבוע מי יעמוד בראש, ויהווה את היו"ר בפועל.

דרעי: "מפשילים שרוולים", ישי: "האחדות מעל הכל"

בינתיים מברך הרב על ההסכם שהושג, בחגיגת ברית שנערכה בביתו. "תחזקו אותם ותעודדו אותם, זה צעד טוב", הוא הצהיר בפני האורחים, "תחזקו אותם כדי שיתחזקו בזה", הוא ביקש מתומכי המפלגה.

שני הקצוות של ההסכם הזה, אריה דרעי ואלי ישי, התייחסו הבוקר בעצמם לפשרה שהושגה ונראו מעודדים. דרעי הכריז ביציאה מביתו - "מפשילים שרוולים - יוצאים לעבוד". כשנשאל כמה מנדטים תשיג ש"ס בבחירות בעקבות האיחוד הוא השיב - "כמה שיותר".

גם ישי התייחס הבוקר לשיתוף הפעולה עם יריבו הוותיק מהמפלגה והבהיר: "האחדות מעל הכל. זו כמיהה, לדעתי, של כל הציבור שלנו, ואני לא אתיימר אם אומר של כל ישראל - לראות תנועה מלכודת, להחזיר כוחות. זו שמחה גדולה לכולם. בעזרת השם הכוח המוכפל הזה יביא עוצמה לתנועת ש"ס".

ישי: לא הייתה הנחתה

ישי טען כי "לא הייתה הנחתה" של דרעי על המפלגה ועליו, בעקבותיה הוא צפוי לאבד מכוחו הפנימי בתנועה. "לכולם יש רצון עז לעשות שלום", טען. "במסגרת השלום עושים וויתורים. כל צד מתקדם עוד צעד קדימה. זו שמחה גדולה לתנועת ש"ס ולרב עובדיה יוסף".

הוא הוסיף והתייחס לבחירות 2013 ופנה לבוחרים. "המטרות שיש לש"ס להשיג לקראת הבחירות חשובות. מכל הבחינות זו תקופה מסובכת וקשה, חברתית כלכלית ביטחונית יהודית ומוסרית - והכל יבוא לידי ביטוי בבחירות", אמר ישי. "ש"ס עובדת לפני הבחירות, התחלנו את העבודה לקראת הבחירות לפני 4 שנים, לא היום. כל העבודה היא יום אחרי הבחירות ולא לפניהן".

כשנשאל על הלילה שעבר עליו אחרי חתימת ההסדר החגיגית הוא ענה: "ישנתי מצויין. אני מאמין שזה אמיתי מצד כולם, ואעשה הכל כדי לשמר את האחדות. אני נמצא בש"ס מיום שהוקמה, לפני כשלושים שנה. דרכי לא השתנתה -שלום אחדות, ושירות הציבור. אולי ינסו לגרום לפיצוצים ולכל מיני הפרעות וסדקים בהמשך, אבל אני אעשה הכל למען האחדות".