לא תקציב המדינה וגם לא חוק טל, כי אם בעיית הגרעין האירני - היא הסיבה להקדמת הבחירות: ארבעה חודשים לפני, עולה כי ההקדמה התמוהה והמפתיעה של הבחירות נועדה לאפשר ממשלה זמנית, שתפעל בין החודשים ספטמבר-אוקטובר.

לאחר הבחירות תכהן בישראל ממשלת מעבר או ממשלה זמנית, שמכהנת מיום הבחירות עד הקמת הממשלה החדשה. להקים את הממשלה ייקח עד אחרי החגים. לממשלה שכזו אין מה לפחד מדין הבוחר, משום שהיא כבר עמדה במבחן שלו.

לכאורה קיימת בעיה משפטית - בג"ץ קבע שממשלת מעבר לא יכולה לקבל החלטות כבדות משקל, אלא אם נוצר כורח או דחיפות מיוחדת. אך שר הביטחון אהוד ברק אמר היום בריאיון כי "הבחירות לא יעניקו לאירן חסינות, ומתקרבים לרגע האמת". בכל מקרה, אהוד ברק יהיה שר הביטחון בממשלה הבאה.

התקציב וחוק טל - לא תירוץ

תירוץ התקציב להקדמת הבחירות הוא חסר שחר. הממשלה יכולה לסחוב את התקציב עד 31 במרס 2012, כמעט 11 חודשים. באשר לחוק טל - ניתן להקים ועדה שפעילותה תימשך עוד 11-10 חודשים.

במקביל, ממשיכים ראש הממשלה נתניהו והליכוד בהיערכות לבחירות. הערב נודע לחדשות 2 כי הפרסומאי מוטי מורל יעבוד בבחירות הקרובות עבור בנימין נתניהו והליכוד - כך לטענת בכירים במפלגה. מורל עמד בראש הקמפיין של נתניהו גם בשנת 1996. גורם נוסף שיצטרף לשורות נתניהו והליכוד הוא ישראל בכר, שישמש כיועץ לענייני סקרים.

מלשכת רה"מ נמסר בתגובה לידיעה: "הניסיון לקשור בין מועד הבחירות לנושא האירני הוא חסר שחר. ראש הממשלה מעולם לא עשה קשר בין נושאים פוליטיים לנושאים הקשורים לביטחון ישראל. נתניהו פועל בנושא האירני כבר 15 שנה, גם כשהיה מחוץ למערכת הפוליטית. מה שכן נכון הוא שראש הממשלה מפעיל לחץ שמניע את הקהילה הבינלאומית לפעול לעצור את תכנית הגרעין האירנית".

בהכנת הידיעה השתתף עמית סגל

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק