הח"כים נפרדים מהמשכן (צילום: חדשות 2)
הח"כים נפרדים מהמשכן | צילום: חדשות 2

בין 120 חברי הכנסת שייכנסו בקרוב בשערי המשכן בירושלים צפויים לא מעט פנים חדשות ורעננות - אך בשביל רבים אחרים מדובר בשעת פרידה אחרי שנים רבות של עבודה ציבורית.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

המפלגה שספגה את האובדן הרב ביותר היא כמובן קדימה, שבכנסת הקודמת זכתה להיות הגדולה בכנסת עם 29 מנדטים. המפלגה, שעל פי תוצאות האמת של 99.8% מהקלפיות, עברה בקושי את אחוז החסימה, נפרדת מחברי הכנסת יוחנן פלסנר, רונית תירוש ויובל צלנר.

אין תמונה
השלים עם ההפסד, שאמה-הכהן

גם התנועה בראשות ציפי לבני, המכילה בתוכה חלק ניכר מ"קדימה" הישנה, תיפרד ממספר חברי כנסת בשל תוצאות הבחירות המאכזבות. הבולטים בהם הם יואל חסון ושלמה מולה שייאלצו לוותר על מקומם במשכן בשבועות הקרובים.

רשימת הליכוד ביתנו, ש-31 המנדטים שקיבלה הפתיעו רבים, תיפרד מחברי הכנסת אלכס מילר ואיוב קרא. בין המתנדנדים כעת נמצא ח"כ כרמל שאמה-הכהן שהוצב במקום ה-32 ברשימה ונראה שכבר השלים עם המפלה. "התעוררתי הבוקר למרות שכנראה לא נבחרתי והשמש זרחה כרגיל", כתב היום בעמוד הפייסבוק שלו. "ממתין בסבלנות לקולות החיילים, זה לא כיף גדול לא להיבחר, אבל באמת לא נורא".

מפלגת העבודה, שעל פי תוצאות האמת קיבלה 15 מנדטים בלבד, צפויה להיפרד מח"כ ראלב מג'דלה, שלצערו ייזכר בעיקר בשל תקרית שפיכת המים של אנסטסיה מיכאלי. גם העיתונאים לשעבר - חברי הכנסת נינו אבסדזה ודניאל בני סימון צפויים לשקול בקרוב חזרה למקצוע הישן שהביא אותם לכנסת.