פריימריז עבודה (צילום: חדשות 2)
הרבה פנים חדשות נכנסו לרשימת העבודה | צילום: חדשות 2
חודשים של הכנות, קמפיינים, שכנועים וראיונות הסתיימו הבוקר עם סיום ספירת הקולות בפריימריז של העבודה. היות וכיום יש למפלגה רק שמונה ח"כים, באופן טבעי, התוצאות מבליטות כמה פנים חדשות שככל הנראה יישבו בכנסת הקרובה, וישפיעו על חייכם. היכרות ראשונה עם הדמויות החדשות, יחסית, בכוורת של שלי יחימוביץ'. 

מרב מיכאלי, 46, עיתונאית (מקום 5 ברשימה)

תתמודד ב"עבודה". מיכאלי (צילום: חדשות 2)
הכי שמאלנית בעבודה? | צילום: חדשות 2
מגורים: תל אביב

מצב משפחתי: בזוגיות

השכלה: תואר ראשון בהיסטוריה, אוניברסיטת תל אביב

רקע: עיתונאית, בוגרת גלי צה"ל, בעבר הגישה תכניות טלוויזיה, עד לאחרונה כותבת טורי דעה בעיתון "הארץ".

אג'נדה חברתית: פעילה פמיניסטית בולטת. מתנגדת למוסד הנישואין. קראה בעבר לביטול גיוס נשים לצה"ל.

אג'נדה פוליטית: תומכת במו"מ עם הפלסטינים. ביקרה לא פעם את מדינת ישראל על כוחניותה ותוקפנותה כלפי הפלסטינים. קראה בעבר לאמהות שלא לשלוח את ילדיהן לשרת בצה"ל בשל הכיבוש המתמשך.

חיליק בר, 37, מזכ"ל מפלגת העבודה וחבר מועצת עיריית ירושלים מטעם סייעתו של ראש העיר – ירושלים תצליח (מקום 7 ברשימה)

חיליק בר
חיליק בר. שוריין לו המקום ה-7
מגורים: ירושלים.

השכלה: תואר ראשון במדע המדינה ויחסים בינלאומיים ותואר שני ביחסים בינלאומיים

מצב משפחתי: נשוי + 1.

רקע: שימש בעברו כיועץ לדליה איציק ולפואד בן- אליעזר, בתפקידם כשרים, שימש כיו"ר מפלגת העבודה בירושלים, יו"ר המשמרת הצעירה העולמית של תנועת העבודה הציונית העולמית ובראשית הקריירה כיו"ר ארגון הסטודנטים הארצי. אם לא שמעתם עליו הרבה לפני הפריימריז, זה רק בגלל שמתוקף תפקידו כמזכ"ל המפלגה המקום השביעי ברשימה היה שמור לו מבעוד מועד.

עמר בר לב, 59, מנכ"ל ובעלים של חברת ההדמיות הרפאויות "פאיון מדיקל" וראש תנועת "אחרי" – נוער מוביל שינוי (מקום 8 ברשימה)

מגורים: כוכב יאיר

מצב משפחתי: נשוי + 3.

השכלה: תואר ראשון בחקלאות מהאוניברסיטה העברית ותואר שני ביחסים בינלאומיים מאוניברסיטת ת"א.

רקע: אל"מ במילואמים ומפקד סיירת מטכ"ל לשעבר, בנו של הרמטכ"ל לשעבר חיים בר-לב. שימש כיועץ במו"מ עם הפלסטינים וירדן ועבד בעבר כסמנכ"ל תפעול בחברה בינלאומית לאבטחת תעופה אזרחית.

אג'נדה חברתית: צמצום הפערים החברתיים תוך השקעה ציבורית בחינוך, בדיור ובבריאות, מדרגות מס חדשות לבעלי שכר גבוה במיוחד, שירות צבאי/לאומי לכל.

אג'נדה מדינית: שתי מדינות לשני עמים וקיום דיאלוג עם כל גורם באזור הנכון להידברות, תוך לחימה בטרור וחיזוק כוח ההרתעה של צה"ל.

סתיו שפיר, בת 27, ממקימות "התנועה החברתית" (מקום 9 ברשימה)

סתיו שפיר
הח"כית היחידה שגרה עם שותפים
מגורים: יפו

השכלה: תואר ראשון בעיתונות וסוציולוגיה, מ-City University London, ולימודי תואר שני בפילוסופיה והיסטוריה של המדעים שהופסקו בזמן מחאת האוהלים שעמדה בראשה.

מצב משפחתי: רווקה.

רקע: עיתונאית לשעבר וממנהיגות מחאת האוהלים והמחאה החברתית שהחלה בקיץ 2011. ממקימיה של "התנועה החברתית למען השבת מדינת ישראל לידי אזרחיה".

אג'נדה חברתית: קידום מדיניות חינוך שתחזק את מערכת החינוך הציבורית ותקדם שוויון הזדמנויות מירבי לכלל הילדים, ובכלל זה נגישות להשכלה גבוהה, הנהגת מדיניות שתחזק את מערכת הבריאות הציבורית ותבטיח לכלל תושבי ישראל שירותי בריאות מתקדמים ואיכותיים, פתרון מעמיק למשבר הדיור על-ידי שיפור סוגיות הדיור, התחבורה, מדיניות הקרקע ומדיניות התכנון.

אראל מרגלית, בן 51, מייסד ויושב ראש קרן הון הסיכון הבינלאומית JVP (מקום 11 ברשימה)

אראל מרגלית (יח``צ: האתר הרשמי)
אראל מרגלית | יח``צ: האתר הרשמי
מגורים: ירושלים

מצב משפחתי: נשוי + 3

השכלה: תואר ראשון בפילוסופיה, לוגיקה וספרות אנגלית באוניברסיטה העברית בירושלים, תוכנית למנהלים בכירים (Executive MBA) באוניברסיטה העברית ודוקטורט בפילוסופיה ולוגיקה באוניברסיטת קולומביה שבניו-יורק.

רקע: הקים את עמותת "קהילה" לקידום שוויון הזדמנויות בחינוך הציבורי בירושלים לצד אשתו לפני כעשור. לאחראי על פיתוח עסקי והובלת התחום הטכנולוגי ברשות לפיתוח ירושלים. קרן הון הסיכון הבינלאומית JVP, שנחשבת לאחת הקרנות המצליחות בישראל. התמודד על ראשות מפלגה העבודה, אך פרש מספר ימים לפני הפריימריז והעביר את תמיכתו למועמד יצחק (בוז'י) הרצוג.

אג'נדה חברתית: תוכנית הייטק בר השגה "שתוציא את ההייטק מהבועה האליטיסטית בה הוא נמצא במרכז הארץ, ותביא אותו לאוכלוסיות אליהם ההייטק לא הצליח לחדור עד היום". חוק עידוד השקעות בדיור בר-השגה שיוזיל את הקרקע וישנה את תמריצי המיסוי כך שלבנקים, לקבלנים ולסקטור העסקי יהיה כדאי להשקיע בדיור שכזה.

אג'נדה מדינית: הסדר מדיני צריך לכלול הפסקת בנייה ממזרח לגדר הביטחון, קביעת הירדן כגבול ביטחוני במזרח, והתמקדות בשלושה גושי התיישבות סביב ירושלים, גוש עציון ואריאל. במקביל, צריך לקדם את היוזמה הסעודית ולחתור להסדר אזורי וכלכלי עם המדינות המתונות באזור.

איציק שמולי, 32, יו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית (מקום 12 ברשימה)

מגורים: לוד

מצב משפחתי: רווק

השכלה: תואר ראשון בחינוך מיוחד ממכללת אורנים.

רקע: ממנהיגי מחאת האוהלים וכיום מוביל פרויקט חברתי בלוד שבמסגרתו עברו כ-200 סטודנטים להתגורר בעיר.

אג'נדה חברתית: "עיגון החינוך כזכות יסוד בחקיקה וקיום מערכת חינוך שוויונית ומייצרת הזדמנויות. בנוסף, הגדלת השוויון בחלוקת הנטל בשוק התעסוקה והשירות למען המדינה, תוך חיזוק מעמדו וזכויותיו של האדם העובד וחיזוק השירותים החברתיים. המשך מאבק ביוקר המחייה ובמחירי הדיור בישראל". 

אג'נדה מדינית: "שתי מדינות לשני עמים במתווה קלינטון. מה שחסר בישראל זה לא שרטוט גבולות, אלא הנהגה שתוביל ותפרוץ את הבידוד המדיני".

מיקי רוזנטל, 57, עיתונאי (מקום 13 ברשימה)

"אם הציבור יירתם ננצח את הגזלנים". ח"כ ר (צילום: חדשות 2)
הבולדוזר מגיע לכנסת | צילום: חדשות 2
מגורים: גבעתיים

מצב משפחתי: נשוי + 3

השכלה: תואר ראשון בהיסטוריה, אוניברסיטת תל אביב

רקע: עיתונאי, ממקימי העיתון "חדשות", עורך ב"ידיעות אחרונות", סמנכ"ל התוכן של חברת חדשות 2, הגיש את תוכניות הטלוויזיה בולדוג ובולדוזר. בשנת 2008 עלה לאקרנים סרטו מעורר המחלוקת "שיטת השקשוקה", שעסק בעסקיה של משפחת עופר. משנת 2009 עבד בערוץ 10 בתפקידי הגשה ועיתונאות בכירים

אג'נדה חברתית: מחזיק בדעות סוציאל-דמוקרטיות, מתמקד בזכויות עובדים, מתנגד לתופעת עובדי הקבלן ומתנגד לריכוזיות במשק ולתופעת הטייקונים

מיכל בירן, 34, יו"ר המשמרת הצעירה של מפלגת העבודה (מקום 14 ברשימה)

מיכל בירן
מיכל בירן. היתה העוזרת הפרלמנטרית של יחימוביץ'
מגורים: תל אביב

מצב משפחתי: רווקה

השכלה: תואר שני, כיום דוקטורנטית למדע המדינה.

רקע: יוצאת הנח"ל, בעלת ניסיון של 17 שנות פעילות בתנועת הנוער העובד והלומד במסגרתן התגוררה בקומונה בקיבוץ עירוני, ריכזה את מחוז הנגב של התנועה והובילה פרויקטים חברתיים נרחבים. לאחר מכן החלה לעבוד כעוזרת הפרלמנטרית של יחימוביץ' ונבחרה לתפקידה הנוכחי.

אג'נדה חברתית: סוציאל- דמוקרטית. שואפת לתרגם את רוח המחאה החברתית לשינוי במדיניות הכלכלית של ממשלת ישראל.

אג'נדה מדינית: מו"מ עם אבו מאזן ואימוץ מתווה קלינטון, פשרה מדינית על בסיס קווי 67 עם חילופי שטחים מול גושי התיישבות שיישארו בשטחי ישראל.

משה מזרחי, 62, ניצב בדימוס (מקום 16 ברשימה)

הרצח בבאר שבע: משה מזרחי (תמונת AVI: mako)
ייכנס לקואליציה עם ליברמן? | תמונת AVI: mako
מגורים:שהם

מצב משפחתי: נשוי + 5

רקע: כיהן כראש היחידה הארצית לחקירות פשעים חמורים בינלאומיים וכראש האגף לחקירות ומודיעין במשטרה והוביל, בין השאר, את החקירה נגד אביגדור ליברמן בתקופת כהונתו כמנכ"ל משרד ראש הממשלה. וכן חקירות נגד יעקב נמרודי, דודי אפל ועוד. בעקבות המלצת היועץ המשפטי לממשלה הועבר מתפקידו, לאחר שנחשף שבחקירות שפיקד עליהן התבצעו האזנות סתר בניגוד לחוק.

אג'נדה חברתית: מקדם אג'נדה סוציאל-דמוקרטית, הביע תמיכה גורפת במחאה החברתית בשנה שעברה והתבטא לא פעם נגד תופעת הטייקונים בארץ.

אג'נדה מדינית: חתירה לשלום כבסיס המדיניות האזורית. אימוץ מתווה קלינטון ועיקרי התכנית הסעודית שמשמעותם הסדר כולל עם כל מדינות האזור וסיום הסכסוך עמן.

דני עטר, בן 54, ראש המועצה האזורית הגלבוע ומזכיר מחוז המושבים במפלגת העבודה (מקום 17 ברשימה)

מגורים: גן-נר שבגלבוע.

מצב משפחתי: נשוי + 3

השכלה: תואר ראשון במדע המדינה ובלימודים רב תחומיים - המכללה האקדמית עמק יזרעאל ולימודי תואר שני במדעי המדינה במסלול מינהל ציבורי, אוניברסיטת חיפה.

רקע: מג"ד במיל' בחטיבת גולני, שירת בעברו כמנכ"ל יחידת הפיצוח החקלאי, כמנכ"ל הרשות לפיתוח חקלאי. בנוסף, שימש כמזכיר המשמרת הצעירה במפלגה וכרכז המטה הצעיר של יצחק רבין.

אג'נדה חברתית: צמצום הפערים בחברה, הנגשת שוק העבודה לאוכלוסיות מוחלשות וחיזוק הסולידריות והערבות ההדדית, על-ידי הענקת חינוך איכותי ויצירת בסיס אינטרסים כלכלי רחב עם הרשות הפלסטינית לשיתופי פעולה מקדמי שלום.

פרופ' יוסי יונה, בן 59, מרצה לפילוסופיה של החינוך, אוניברסיטת בן גוריון בנגב (מקום 21 ברשימה)

אין תמונה
פועל לקידום שיוויון חברתי. פרופ' יונה
מגורים: תל אביב.

מצב משפחתי: רווק.

השכלה: פילוסופיה, היסטוריה כללית ותולדות האמנות באוניברסיטת חיפה ומסלול ישיר לדוקטורט במחלקה לפילוסופיה באוניברסיטת פנסילבניה בפילדלפיה.

רקע: חבר לשעבר בוועדות מקצועיות במשרד ראש הממשלה יצחק רבין, במשרדה של שרת הרווחה אורה נמיר, במשרד שר השיכון והבינוי פואד בן אליעזר ובמשרדה של שרת החינוך שולמית אלוני. משמש חבר הנהלה במרכז "אדווה", הפועל לקידום רעיון השוויון והצדק החברתי. עמד, יחד עם פרופ' אביב ספיבק, בראש צוות ספיבק-יונה, שייעץ למחאת האוהלים בקיץ 2011.

אג'נדה חברתית: פעיל חברתי בולט, מתוקף תפקידו באדווה מקדם שיוויון חברתי

עופר קורנפלד, 49, ראש מטה הבחירות של יחימוביץ' בהתנדבות (מקום 23 ברשימה)

עופר קורנפלד (צילום: ניר קידר, באדיבות גלובס)
עופר קורנפלד. מכר את "גאיה" ב-120 מיליון דולר | צילום: ניר קידר, באדיבות גלובס
מגורים: רמת גן.

מצב משפחתי: נשוי + 2.

השכלה: תואר ראשון ושני בכלכלה מאוניברסיטת תל אביב. לומד כעת לתואר דוקטור.

רקע: איש הייטק שמכר את הסטארט-אפ המצליח שהקים "גאיה" לחברת "קונברס" תמורת כ-120 מיליון דולר. 

אג'נדה חברתית: "אני סוציאל דמוקרט. מתנגד להפרטה ולעובדי קבלן, בעד מדינה המספקת לאזרחים יותר שירותים, תומך בתחרות חופשית והתערבות המדינה בשווקים במקרים של כשלי שוק".

אג'נדה מדינית: "שוחר שלום ובעד הסדר מדיני. בעד הסדר של שתי מדינות לשתי עמים, חזרה לגבולות 67 כולל חילופי שטחים ושמירה על גושי ההתנחלויות".

חילי טרופר, בן 34, עובד בעירית בת ים בחטיבת קהילה המרכזת את אגף החינוך ואגף הרווחה, מראשי עמותות "שכן טוב", "מעגלי צדק" ומראשי קרן "פסיפס" (מקום 24 ברשימה)

חילי טרופר בברנקו (צילום: עודד קרני)
בנה את שמו כמנהל תיכון "ברנקו וויס" ברמלה. חילי טרופר | צילום: עודד קרני
מגורים: מושב נס הרים בהרי יהודה.

מצב משפחתי: נשוי + 4.

השכלה: תואר ראשון מהאוניברסיטה הפתוחה. לומד לתואר שני בחינוך יהודי והיסטוריה.

רקע: מנהל תיכון ברנקו וייס ברמלה לשעבר, סמנכ"ל חינוך בעמותת "אחריי!".

אג'נדה חברתית: "חיזוק המערכות הציבוריות, בעיקר מערכת החינוך, ואחריות של המדינה לצמצום הפערים בכל תחומי החברה בדגש על חינוך".

אג'נדה מדינית: "חתירה להסדר מדיני וקיום משא ומתן עם הגורמים המתונים ברשות הפלסטינית. בסופו שתי מדינות לשתי עמים".