"מעשה מגונה". יחימוביץ' (צילום: AP, חדשות)
"קשה, אבל אפשרי". יחימוביץ' | צילום: AP, חדשות

יושבת-ראש העבודה, ח"כ שלי יחימוביץ', נשאה הבוקר דברים באירוע "שבתרבות" שהתקיים במודיעין, ואמרה כי "אפשר להחליף את נתניהו. הוא חלש מאוד", והוסיפה כי אם תקבל המפלגה שבראשותה 25 מנדטים - יטיל עליה הנשיא את מלאכת הרכבת הממשלה.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

"זה יהיה קשה והסיכוי לא גבוה - אך הוא בהחלט קיים", אמרה יחימוביץ'. "בנימין נתניהו חלש מאי פעם, ואחרי שמקלפים מהליכוד את ליברמן הוא מקבל לכל היותר 21 מנדטים". יושבת-ראש העבודה ציינה עוד כי "ציפי לבני עשתה שגיאה קשה כשסירבה במשך תקופה ארוכה לחבור אליי. הצעתי לה הצעות נדיבות ומכובדות מאוד, וכעת אני קוראת לה להודיע כמוני שלא תשב בממשלה, להכיר בכך שהציבור אינו נותן אמון ב'תנועה' ולהכריז כי תמליץ עליי לראשות הממשלה".

על התהליך המדיני אמרה יחימוביץ' כי מפלגת העבודה היא המפלגה היחידה שיש לה מצע מדיני ברור ומפורט. "לא עשינו את זה לכבוד הבחירות", ציינה, והוסיפה: "אלא מתוך אמונה ובעבודה יסודית שנמשכה שנה, אנו מפלגה שוחרת שלום, מאמינים בפתרון שתי המדינות, מאמצים את מתווה קלינטון ומחויבים לפתוח במשא ומתן מדיני מיד אחרי שנרכיב את הממשלה. התחייבנו על כך ואנו נעמוד בכך, בניגוד למי שרוממו את השלום בגרונם אך בכל פעם שישבו בעמדות מפתח לא עשו דבר".

יו"ר האופוזיציה, ציפי לבני (צילום: חדשות 2)
"הר געש מדיני בחודש מרץ". לבני | צילום: חדשות 2

לבני: "בחודש מרץ יתפרץ הר געש מדיני"

יושבת-ראש התנועה, ציפי לבני, אמרה באירוע "שבתרבות" בירושלים כי "בחודש מרץ העולם יניח תכנית מדינית על השולחן - או שיכפו אותה עלינו או שניזום תכנית משלנו. אם נצא בתכנית ישראלית נוכל לחדש את הברית עם המתונים באזור ולהתמודד טוב יותר עם החזית הקיצונית. ההחלטה באום על מדינה פלסטינית הייתה רק הפתיח ואזרחי ישראל צריכים להבין שאנו יושבים על הר געש אשר יתפרץ בחודש מרץ". עוד הוסיפה, כי לא תשב בממשלה שמדיניותה היא מדיניות בנט.

לפיד: "מעמד הביניים - הכספומט של נתניהו"

יושב-ראש יש עתיד יאיר לפיד, אמר הבוקר כי "לא ייתכן והמעמד הבינוני הישראלי ימשיך להיות הכספומט היחיד של ראש הממשלה בנימין נתניהו", וקרא לפעול לשוויון בנטל.

"יש להקים מדינה פלסטינית", לפיד (צילום: AP)
קורא לשוויון בנטל. לפיד | צילום: AP

באירוע "שבתרבות" בבת ים, הדגיש לפיד כי "מעמד הביניים אינו סקטור - הוא הרוב. אנחנו המדינה היחידה בעולם בה הרוב מרגיש כאילו הוא מיעוט. אני לא אתן שיעלו עוד מסים למעמד הביניים, הוא גם כך אינו גומר את החודש. המדינה צריכה קודם כל לעזור לאלה שעוזרים לה, לציבור הכי תורם של מדינת ישראל". 

 יעלון: "מטרות אבו מאזן וחמאס שוות"

המשנה לראש הממשלה, השר משה (בוגי) יעלון, התייחס היום למספר סוגיות, ובראשן הנושא הישראלי-פלסטיני במהלך אירוע "שבתרבות" שהתקיים במועצה האזורית דרום השרון. לדבריו, אין כעת מקום להקמת מדינה פלסטינית: "המטרות של יושב ראש הרשות אבו-מאזן ומטרות חמאס הן שוות".

"זו אירן מול המערב". יעלון, ארכיון (צילום: AP)
"אין מקום למדינה פלסטינית". יעלון | צילום: AP

השר לעניינים אסטרטגיים ציין, כי "ישנה ישות בעזה שיכולה מצידי לקרוא לעצמה 'הרפובליקה האסלאמית המאוחדת'". עוד הוסיף, כי "הרשות הפלסטינית יכולה לקרוא לעצמה 'האימפריה הפלסטינית'".

מופז: אצטרף לממשלת נתניהו

גם סגן יושב ראש מטה ההסברה של הליכוד, ח"כ אופיר אקוניס, דיבר באירוע "שבתרבות" בגבעתיים, וציין כי "ראש הממשלה נתניהו ישאף להקים ממשלה רחבה ככל האפשר. הליכוד לא פוסל אף מפלגה ציונית כשותפה קואלציונית, למרות שבגוש השמאל ישנן מפלגות שפוסלות מראש את הליכוד וממשיכות לפעול להקמת גוש חוסם".

במקביל, ציין יושב-ראש האופוזיציה, שאול מופז כי במידה ויזכה ליותר מעשרה מנדטים בבחירות - הוא מתכוון להיכנס לממשלה "כדי למרכז את ממשלת נתניהו". באירוע "שבתרבות" במועצה האזורית דרום השרון, הוא הוסיף כי אין בכוונתו לעזוב את המערכת הפוליטית.