יום בחירות 1 (תמונת AVI: מיכאל שבדרון)
הקניונים היו מלאים משפחות | תמונת AVI: מיכאל שבדרון
עשרות אלפי ישראלים גדשו היום את הפארקים, הגנים הלאומיים, חופי הים והאטרקציות השונות ברחבי הארץ. מזג האוויר הנעים והשבתון הוציא את הישראלים החוצה וממקומות רבים הגיעו דיווחים על פקקי ענק בדרך למקומות הבילוי. מרשות הטבע והגנים נמסר כי כ-50 אלף מטיילים מילאו את הפארקים והגנים ברחבי הארץ, במראות שהזכירו את חול המועד ויום העצמאות. בין האתרים הפופולרייםהיו נחלי הצפון, אפק, בית גוברין, מערת הנטיפים ועין גדי. אתר החרמון נסגר בשל ריבוי מבקרים. יער בן שמן ופארק הירקון בתל אביב התמלאו אף הם במשפחות שהגיעו למנגל ולחגוג את חג הדמוקרטיה.

אגב, ישראלים רבים שהחנו את הרכב בתל אביב נדהמו לגלות שהפקחים לא לקחו יום שבתון ובחוזרם לרכב חיכה להם דוח על סך 250 שקלים.

יום בחירות 2 (תמונת AVI: מיכאל שבדרון)
גם בתל אביב יצאו לתפוס קצת שמש | תמונת AVI: מיכאל שבדרון

יום בחירות 3 (תמונת AVI: מיכאל שבדרון)
בתי קפה בתל אביב, עשו היום פדיון של יום שבת | תמונת AVI: מיכאל שבדרון

יום בחירות 9 (תמונת AVI: מיכאל שבדרון)
מנגלים בפארק.אווירה של יום העצמאות | תמונת AVI: מיכאל שבדרון

בחירות ברחוב (צילום: מיכאל שבדרון)
אנשי יש עתיד עושים שמח מחוץ לקלפיות | צילום: מיכאל שבדרון

 10,200 קלפיות נפתחו הבוקר ב-7. המשכימים קום גילו שאפשר להצביע בלי תור, ובתהליך שאורך פחות מדקה. אלון נווה מפרדס חנה הגיע לקלפי בבית ספר רבין וגילה שהוא הראשון להצביע. "איזה התרגשות, אף פעם לא הייתי ראשון", הוא מספר, "הגעתי בול בשבע בבוקר לקלפי והסדרנים שמחו לספר לי שאני הראשון. גם אחרי יותר מעשר הצבעות בעברי, זה עדיין יום שאומר לי הרבה. תמיד היה חשוב לי להצביע. שמתי אמת, כי בהתלבטות של גוש מרכז שמאל, זה מה שהיה נראה לי הכי נכון ואמיתי".

יום בחירות 4 (תמונת AVI: מיכאל שבדרון)
חוף הים בתל אביב, כמו באוגוסט | תמונת AVI: מיכאל שבדרון

יום בחירות 5 (תמונת AVI: מיכאל שבדרון)
האטרקציות היו מלאות ילדים ומשפחות | תמונת AVI: מיכאל שבדרון

בצמתים וברחובות היתה פחות תכונה של בחירות. תמונות של צעירים מנופפים בדגלי המפלגות, מחזיקים שלטים ומחלקים סטיקרים, האופייניות כל כך שלמערכות בחירות קודמות, נעדרות מהמרחב הציבורי. יכול להיות בגלל שהיום המרחב הציבורי עבר לאינטרנט. לפייסבוק ולרשתות החברתיות השונות. שם כבר אפשר היה לראות בבירור, מדובר בבחירות עם אחוז הצבעה גבוה המיוחד.

יום בחירות 7 (תמונת AVI: מיכאל שבדרון)
עשרות אלפי ישראלים יצאו לטייל. בספארי | תמונת AVI: מיכאל שבדרון

יום בחירות 6 (תמונת AVI: מיכאל שבדרון)
קלפי גם בגן החיות. הנמר ניצח | תמונת AVI: מיכאל שבדרון

בחוף הים בתל אביב היה יום קיץ לכל דבר. אלפי המבלים הגיעו לשזוף את הגוף לפני ואחרי הקלפי. המסעדות ובתי הקפה הציעו ללקוחות מבצעים של יום הבחירות. "אני מצפה לפדיון שלא נופל מיום שבת", אומר לנו נ', בעלים של אחת המסעדות על החוף, "כולם בחופש, וכמה זמן כבר לוקח להצביע? היה היום מלא כל היום". 

מזג האוויר הנפלא האיר פנים למי שבחר לבלות את היום החופשי בטיול על הטיילת או אפילו על החוף. כשהחזאי הבטיח וקיים לא פחות מ-24 מעלות, קיץ של ממש.

חגיגה לחנויות בקניונים

_OBJ

_OBJ

בדיזנגוף סנטר היה מלא, שלא לומר מפוצץ. משפחות וילדים מילאו את המקום והחנויות עבדו במלוא המרץ. הרשתות הציעו הנחות ומחירים מיוחדים ליום הבחירות, ושווה עדיין להגיע לפני או אחרי שתממשו את זכותכם הדמוקרטית. אריק שור, בן 24, עלה לישראל לאחרונה דרך ארגון "נפש לנפש". הוא הספיק להצביע גם בבחירות בארה"ב והיום יצביע לראשונה בישראל. "לא כל כך הכרתי את המפלגות, אז הסתובבתי בחוגי בית בשבועות האחרונים ופגשתי פוליטיקאים מכל המפלגות", הוא מספר, "שמתי לב שהישראלים לא מאמינים במנהיגים שלהם. זה מאד שונה מארצות הברית. שם בוחרים לפי מי שרוצים שינהיג, כאן חלק מצביעים לפי מי שהם לא רוצים. חשבתי שהבחירות בארצות הברית משוגעות, כאן משוגע הרבה יותר".

"יצאנו להצביע והמשכנו לגן החיות"

_OBJ

_OBJ

גן החיות "חי פארק" בקרית מוצקין, כמו הרבה אטרקציות ילדים אחרות, היה מלא לגמרי כבר בשעת בוקר מוקדמת. הילדים צווחו מעונג מול המתחם של הג'ירפות והזברות, וההורים נהנו מיום חופש שאינו חג או שבת לחוצה ועמוסה בארוחות משפחתיות. "קמנו על הבוקר, יצאנו להצביע והמשכנו לכאן", מספרת מיכל, אם לארבעה מקרית טבעון, "צריך למצוא מה לעשות עם הילדים, לא? עבורינו זה יום שבת לכל דבר. אין גן ובטח שאי אפשר להישאר בבית כשיש יום כל כך יפה. נתנו לנו יופ חופש, לא ניקח?". בספארי הגדילו לעשות, וקיימו שם בחירות בין החיות אותם ניצח בסופו של דבר הנמר כשהוא גובר על הגי'רפה והפיל, למרות הסיסמא המנצחת שלו: "7 טון של ביטחון".