מפלגת "התנועה" בראשות ציפי לבני צוברת תאוצה: במסיבת עיתונאים מיוחדת הכריז אחר הצהריים האלוף במיל' ויו"ר מפלגת העבודה לשעבר עמרם מצנע על הצטרפותו לרשימתה של לבני. מצנע ישובץ במקום ה-2 במפלגה החדשה.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

"עמרם מצנע בא להילחם", אמרה לבני בפתח דבריה. "בעברו ידע מצנע להילחם לא רק בקרבות ישראל הוא גם נלחם במישור החברתי והצליח לגשר על הפערים בירוחם. כמוני, הוא רוצה להצטרף למאבק על עתיד המדינה. סיכמנו כי נעבוד בשותפות מלאה ויחד נוביל את המאבק. יש בי הרבה גאווה ואני אסירת תודה שעוד דמות שלא הייתה חייבת להצטרף לפוליטיקה בחרה לעשות זאת".

מצנע אמר בנאומו כי "בעוד 50 יום ישראל הולכת לבחירות ואני שואל, על מה? בפעם הראשונה המדינה הולכת לבחירות עם מועמד אחד לראשות הממשלה. אין חלופה לנתניהו. אף לא מועמד אחד שהציבור מאמין שיוכל לשבת על כיסא ראש הממשלה. האם השתגענו? אם אין עוד אדם שיכול לעמוד מול נתניהו בשביל מה אנחנו הולכים לבחירות? בשביל להקים מפלגות קטנות?".

"גם אני ישבתי בבית ואמרתי לעצמי שאין מה לעשות"

"אני די כועס על עצמי משום שגם אני כמו רבים אחרים כמעט והשלמתי עם המציאות הזאת", הוסיף מצנע והסביר: "גם אני ישבתי בבית ואמרתי לעצמי שאין מה לעשות - נתניהו הולך להיות ראש ממשלה ונגזר עלינו להמשיך במציאות הביטחונית והמדינית. לא יכולתי לשבת מן הצד ולצפות במתרחש. עלינו לקחת אחריות לחיינו ולהחליט מה טוב לישראל. זה או ביבי או ציפי - אני כבר החלטתי".

מצנע, שכיהן בעבר כיו"ר מפלגת העבודה, הסביר את עזיבתו ואמר כי "תנועת העבודה שהייתה ביתי לא התביישה מעולם בהובלת תנועת השלום. מפקדי, יצחק רבין, השקיע בחינוך, פעל למען צמצום פערים חברתיים אך שם בראש סדר היום את הניסיון להוביל להסדר עם הפלסטינים מתוך הבנה שבראש ובראשונה זה אינטרס ישראלי ציוני. אני משוכנע שניתן להגיע להסדר עם הפלסטינים שזה אינטרס ישראלי מובהק וללא הסדר כזה לא נוכל להמשיך לקיים את החזון הציוני".

"המצטרפים למפלגה יאמינו בעקרון שתי מדינות לשני עמים"

קרב ציוצים. הנדל (צילום: חדשות 2)
יצטרפו שותפים לעקרונות. הנדל | צילום: חדשות 2

מוקדם יותר נודע שהאלוף במיל' אלעזר שטרן וראש מערך ההסברה לשעבר של ראש הממשלה נתניהו, ד"ר יועז הנדל, ישובצו אף הם בחמישייה הראשונה ברשימת המפלגה לכנסת ה-19. אמש הודיעה גם מירב כהן, פעילה חברתית וחברת מועצת עיריית ירושלים על הצטרפותה לרשימת "התנועה".

בתגובה להצטרפותו של הנדל, שעד לפני זמן קצר עסק בדוברות לראש הממשלה נתניהו אמרה לבני כי "אני לא מתכוונת להתייחס לשמות נוספים שהולכים להצטרף אלינו. הרעיון הוא לצרף אנשים שמעוניינים לעצור את הסחף הקיצוני שהוביל את מדינת ישראל לבידוד מדיני ואת החברה הישראלית לחברה של קצוות. למפלגה יצטרפו אנשים שמאמינים ברעיון של שתי מדינות לשני עמים. כל מי שיצטרף לתנועה יהיה שותף לעקרונות האלה".

בתוך כך, הגישו הבוקר שבעה ח"כים את בקשתם להתפלג ממפלגת "קדימה" ולהצטרף לתנועה בראשות ציפי לבני. שבעת הח"כים הם: יואל חסון, רוברט טיבייב, שלמה מולה, אורית זוארץ, רחל אדטו, מגלי והבה ומאיר שטרית. הדבר יעניק מימון כספי רב לרשימה החדשה של "התנועה".