הפריימריז בליכוד יוארכו עד לחצות, בעקבות שרשרת התקלות הטכניות במערכת ההצבעה הממוחשבת - כך מסרו בהנהגת המפלגה. ועדת הבחירות של התנועה החליטה לקיים מחר ספירה חוזרת בכמה קלפיות, ובהן בבית שאן ובבנייני האומה שבירושלים, שם התגלו הקשיים הניכרים ביותר. עד לסביבות 18:00 מימשו רק 26% מהמצביעים את זכותם בשל העיקובים והתקלות. 

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

בעקבות התקלות בליכוד - דרישה במפלגת העבודה: לדחות את הפריימריז למועד אחר

בעקבות שורת התקלות במערכת המחשוב בפריימריז בליכוד, הופנתה דרישה מצד מספר פעילים במפלגה לוועדת הבחירות המרכזית של המפלגה, לדחות את הפריימריז למועד אחר, או לקיימם במועדם -בשיטה הישנה, היא שיטת הפתקים הידנית. גורם במפלגת העבודה התייחס לסאגת הביטולים, ואמר: "איזה מעשה קוסמות יכולים לעשות במערכת המחשוב כדי שהביטולים לא יישנו? מה הם יכולים להבטיח לנו? עדיף כבר שיצביעו בפתקים ולא יהיה כזה בלאגן".

בעבודה לא רוצים תקלות (צילום: חדשות 2)
בעבודה לא רוצים תקלות | צילום: חדשות 2

יו"ר מטה הבחירות של מפלגת העבודה, אמיר קורן, מסר בתגובה: "החברה שמנהלת את העניין היא חברה אחרת. אנחנו ערוכים לכל מיני תרחישים. אנחנו עובדים על הפקת לקחים בעקבות מה שקרה בליכוד. נבדוק אם המערכת, או שבסוף אלו יהיו בחירות ידניות או ממוחשבות, אבל אנחנו עוד רחוקים משם".

הבחירות בעבודה יתקיימו ביום חמישי הקרוב, ולפחות לפי התכנון המקורי - יצביעו בהן המתפקדים באמצעות 500 מסכי מגע אלקטרוניים שיוצבו ב-140 קלפיות ברחבי הארץ, ב-68 אתרי הצבעה.