לבני ואולמרט ירוצו ביחד? ארכיון (צילום: Reuters)
לבני ואולמרט ירוצו ביחד? ארכיון | צילום: Reuters

אחרי החלטתה של יו"ר קדימה לשעבר ציפי לבני לחזור לחיים הפוליטיים ולהתמודד בבחירות לכנסת - עליה היא צפויה להכריז רשמית בשבוע הקרוב - נודע לחדשות 2 כי מחר היא תיפגש עם ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט ותדון עמו באפשרות של ריצה משותפת.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

לבני ואולמרט ייפגשו מחר בצהריים, לאחר שבעבר הם כבר נפגשו פעמיים ולא הצליחו להגיע להבנות. אחרי שלבני הודיעה כי תתמודד לבד, ביקש אולמרט להיפגש איתה כדי להציע ריצה משותפת באותה רשימה.

העיכוב בהודעת לבני על התמודדותה נבע ממספר סיבות. ראשית, העובדה שהמתינה להחלטתו של אולמרט, והסיבה השנייה מבצע "עמוד ענן". בנוסף, בשבועות האחרונים ניכר כי לבני מכינה את הקרקע לחזרתה.

צפויה לקחת עמה "פליטים" מקדימה

היא הקפידה לתת ראיונות באמצעי התקשורת, בהם תקפה את מדיניותה של ממשלת נתניהו, במיוחד בתחום המדיני-ביטחוני. ביום רביעי, במהדורה המרכזית בערוץ 2, סרבה לתת תשובה חד-משמעית לשאלה האם היא רצה, אך במרוצת השבועיים האחרונים שזרה רמזים רבים, בפומבי ובשיחות סגורות, כי בכוונתה להתמודד.

לבני נמצאת במגעים עם דמויות רבות בתוך ומחוץ למערכת הפוליטית. בין היתר, היא צפויה לקחת עמה מספר "פליטים" ממפלגת מקדימה, וביניהם: יואל חסון, שלמה מולה, רוברט טיבייב, אורית זוארץ ומגלי והבה. דמות נוספת ששמה נקשר בהתמודדות אפשרית לבני הוא פרופ' מנואל טרכטנברג, שעמד בראש הוועדה לבחינת יוקר המחיה לאחר המחאה החברתית בקיץ 2011.