שוב חילוקי דעות. כחלון ונתניהו (צילום: חדשות 2, רויטרס)
נתניהו וכחלון | צילום: חדשות 2, רויטרס

משה כחלון ממשיך לשמור על עמימות בסוגיית האפשרות שיתמודד בבחירות הקרובות ברשימה חדשה שיקים, ובינתיים מתרבות במערכת הפוליטית הספקולציות סביב ההכרעה הסופית שיקבל - שעשויה לחולל שינויים מרחיקי לכת בדפוסי ההצבעה. אתמול קיים שר התקשורת והרווחה מגעים עם שליחו של ראש הממשלה, נתן אשל, בניסיון להשאירו בליכוד - והבוקר רמז אחד ממקורביו, ח"כ כרמל שאמה-הכהן, כי קיים פתרון שיוכל להביא את הסאגה אל סופה.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

בריאיון לתכנית "בוקר טוב ישראל" עם גולן יוכפז בגלי צה"ל אמר שאמה-הכהן כי "הפתרון כבר נמצא על השולחן: הצעה לכחלון להיות שר אוצר. לדעתי אין בעיה שהוא יקבל הבטחה למלא את התפקיד הזה. כל מה שצריך זה שראש הממשלה יזמן פגישה משולשת עם כחלון ושר החוץ כדי שהם יצאו מהחדר מאוחדים".

את ההכרעה הסופית צפוי כחלון לקבל במהלך סוף השבוע הקרוב, והיא צפויה להתבסס - בין היתר - על תוצאות סקר חדש שהזמינו אנשיו והגיעו לידיו אמש.

נתונים חדשים על התמיכה שהוא צפוי לגרוף מנבאים תחזית שונה למדי מזו שהצטיירה בסקר של רפי סמית, שניבא למפלגה בראשות כחלון לא פחות מאשר 20 מנדטים. מהתמונה כעת עולה כי היקף ההצבעה לטובתו צפוי להיות מצומצם בהרבה – ובכל מקרה, לא נראה שיהיה בכוחו לאיים על שלטונו של נתניהו.

ההכרעה שתתקבל באשר לבחירות הקרובות עשויה להיות כורח המציאות, ולא בהכרח באופן שבו תכנן כחלון להתנהל. במקביל, ככל שחרושת השמועות ואי-הוודאות בנושא נמשכים, הולך ומצטבר נגדו כעס רב בליכוד – והיו בתנועה מי שאמרו כי לבסוף יהיה עליו לספק הסבר מניח את הדעת לזגזוגים.