מסיבת העיתונאים לא תשודר (צילום: עזרי עמרם)
מסיבת העיתונאים לא תשודר | צילום: עזרי עמרם

פחות מיממה לפני פתיחת הקלפיות, כינסה הבוקר מפלגת העבודה מסיבת עיתונאים בה נמתחה ביקורת חריפה על החלטת ראש הממשלה למנות את השר משה כחלון ליו"ר מינהל מקרקעי ישראל רגע לפני הבחירות. יו"ר ועדת הבחירות השופט אליקים רובינשטיין, שאסר אמש לשדר את פרסום הודעת נתניהו מטעמי תעמולה פסל גם את כינוס העבודה.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק 

יו"ר העבודה, ח"כ שלי יחימוביץ', טענה כי המינוי מעורר המחלוקת נובע מלחץ של ראש הממשלה מפני הסקרים המנבאים ירידה לרשימתו וכינתה את המינוי פתטי ולא תקין. "כמה אפשר להוליך שולל ולייצר ספינים?", תקפה. "נתניהו מודאג ובצדק. כל שעה שעוברת הוא נחלש בסקרים ולכן נעשה התעלול השקוף והנואש הזה".

"הראשון שקובע מי יהיה יו"ר מינהל מקרקעי ישראל הוא שר השיכון", הדגישה יחימוביץ'. "המהלך מנוגד להנחיית היועץ המשפטי לממשלה על מינויים בזמן בחירות. אנחנו מבינים שזו מערכת בחירות אבל יש גבול למידת הולכת השולל ויצירת מציאות דמיונית בה כל הנתונים הקשים ובהם עליית מחירי הדיור כאילו לא היו ולא נבראו".

איציק שמולי, המתמודד ברשימת העבודה, הסביר כי הסיבה המרכזית שבגינה יצאו המונים לרחובות, בעיית הדיור, עדיין בוערת בקרב הציבור. "הבעיה לא נפתרה. מאז כהונת נתניהו מחירי הדיור עלו בעשרות אחוזים ומי שציפה שממשלת נתניהו תטפל באופן אחראי בבעיה התאכזב", טען שמולי.

אמש: יו"ר ועדת הבחירות אסר על שידור מסע"ת הליכוד-ביתנו

האיסור אמש חל על שידור חי כמו גם על שידור כל חלק ממסיבת העיתונאים, בשל ההגבלה על תעמולת בחירות בימים שלפני ההצבעה. בליכוד-ביתנו פנו לוועדת הבחירות המרכזית בבקשה למנוע את קיום מסיבת העיתונאים שקבעה מפלגת העבודה לשעה 10:00 הבוקר. המהלך הגיע בתגובה להחלטת יושב ראש הוועדה שהחליט לפסול אמש את שידור מסיבת העיתונאים המשותפת של נתניהו וכחלון.

מפלגת העבודה אמרה לאחר פניית הליכוד-ביתנו כי אין הדברים דומים וכי סיקורה של מסיבת עיתונאים מבלי לשדרה בשידור חי היא לגיטימית לחלוטין ו"אינה דומה כלל להפקעת המסך חסרת הגבולות שבקש נתניהו לבצע אתמול בשעת צפיית שיא", לשון הודעתם.

"המינוי נובע ממניעים פסולים"

היועץ המשפטי של העבודה עו"ד עמיחי ווינברגר, פנה אמש בפנייה דחופה בשם מפלגת העבודה ליושב ראש ועדת הבחירות המרכזית השופט אליקים רובינשטיין, למבקר המדינה יוסף שפירא וליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין בדרישה להפעיל את סמכותם ולבטל לאלתר את מינויו של השר משה כחלון ליושב ראש מועצת מנהל מקרקעי ישראל.

"הבטחה או מינוי זה, ניתנו לכאורה הן בניגוד מוחלט להוראות חוק יסוד: מקרקעי ישראל, והן בניגוד להנחיות היועץ המשפטי לממשלה", הבהיר אמש. בפנייה כתב היועץ המשפטי של העבודה כי יושב ראש המנהל יהיה שר השיכון והבינוי והדבר נקבע בחוק מנהל מקרקעי ישראל. "המינוי נובע ממניעים פסולים ושיקולים זרים אשר יש להם השלכה ישירה על כשרות המעשה".