זמן קצר לאחר שהאלוף במיל' ויו"ר מפלגת העבודה לשעבר עמרם מצנע הכריז על הצטרפותו לרשימת "התנועה" בראשות ציפי לבני, במערכת הפוליטית מיהרו לגנות ולתקוף את שיתוף הפעולה החדש בין השניים.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

בליכוד האשימו את מפלגתה החדשה של לבני ואת המצטרף הטרי עמרם מצנע בקידום תוכניות נסיגה, אותן הגדירו במפלגה מסוכנות. "לבני עוטפת את עצמה באנשי שמאל ופליטים פוליטיים", נכתב בהודעת הליכוד. "מצנע יוזם הנסיגה החד צדדית מגוש קטיף מצטרף לציפי מבצעת הנסיגה ויחד עם שבעה מחפשי עבודה מקדימה הם מתכננים לרוץ ולקדם את הנסיגה הבאה".

גם במפלגת העבודה, שמצנע עמד בעבר בראשה והיה מועמד מטעמה לראשות הממשלה, תקפו את החבירה של השניים ואת ריצתה של לבני בבחירות בראשות מפלגה עצמאית. "מצנע, שהגיע אחרון בבחירות האחרונות ליו"ר מפלגת העבודה, מצטרף למפלגת פליטי הפליטים של ציפי לבני בה לא צריך לעשות כלום חוץ מלהביע תמיכה בלבני. מצנע ולבני יודעים שאין להם סיכוי להיות מפלגה עם משמעות, והם עושים את המהלך מתוך אגו טריפ אישי אשר רק יפגע בגוש המרכז", נמסר מהמפלגה.

"העבודה - האלטרנטיבה היחידה לנתניהו"

תוקפת. ח"כ יחימוביץ' (צילום: חדשות 2)
במפלגה הקודמת של מצנע תקפו. יחימוביץ' | צילום: חדשות 2

 

בעבודה הוסיפו: "מצנע, אשר ראה ביום שישי את הנבחרת המפוארת של מפלגת העבודה, החליט לא להירתם למשימה להחלפת נתניהו, אלא למשימה 'הכניסו את ציפי לכנסת'. מפלגת העבודה תמשיך להוות האלטרנטיבה היחידה והברורה לשלטון נתניהו ליברמן, ותציג לציבור את הסיכוי היחידי לשפר את החיים בישראל".

גם במרצ יצאו נגד המפלגה החדשה בראשות לבני. "המפלגה הישנה-חדשה שרקחה לבני מתחזה למכונית שנוסעת ב-60 קמ"ש מצד שמאל ותוקעת את התנועה. שוב אנו מקבלים חברת כוח אדם של מועמדים, מימין ומשמאל, שלא הצליחו להתברג באף רשימה אחרת", אמר יו"ר הסיעה ח"כ אילן גילאון. "לבני מנסה למכור לציבור את אותו מוצר כושל וריק מאידיאולוגיה בשינוי האריזה. היא מקימה מחדש את קדימה, ובסרט הגרוע הזה שמשחקים בכיסאות מוזיקליים, כבר היינו".

מצנע הצטרף ללבני: "ראויה לכהן כראש הממשלה"

במסיבת עיתונאים מיוחדת הכריז אחר הצהריים האלוף במיל' ויו"ר מפלגת העבודה לשעבר עמרם מצנע על הצטרפותו לרשימתה של לבני. "עמרם מצנע בא להילחם", אמרה לבני בפתח מסיבת העיתונאים. "בעברו ידע מצנע להילחם לא רק בקרבות ישראל הוא גם נלחם במישור החברתי והצליח לגשר על הפערים בירוחם. כמוני, הוא רוצה להצטרף למאבק על עתיד המדינה. סיכמנו כי נעבוד בשותפות מלאה ויחד נוביל את המאבק. יש בי הרבה גאווה ואני אסירת תודה שעוד דמות שלא הייתה חייבת להצטרף לפוליטיקה בחרה לעשות זאת".

מצנע אמר בנאומו כי "בעוד 50 יום ישראל הולכת לבחירות ואני שואל, על מה? בפעם הראשונה המדינה הולכת לבחירות עם מועמד אחד לראשות הממשלה. אין חלופה לנתניהו. אף לא מועמד אחד שהציבור מאמין שיוכל לשבת על כיסא ראש הממשלה. האם השתגענו? אם אין עוד אדם שיכול לעמוד מול נתניהו בשביל מה אנחנו הולכים לבחירות? בשביל להקים מפלגות קטנות?".

"אני די כועס על עצמי משום שגם אני כמו רבים אחרים כמעט והשלמתי עם המציאות הזאת", הוסיף מצנע והסביר: "גם אני ישבתי בבית ואמרתי לעצמי שאין מה לעשות - נתניהו הולך להיות ראש ממשלה ונגזר עלינו להמשיך במציאות הביטחונית והמדינית. לא יכולתי לשבת מן הצד ולצפות במתרחש. עלינו לקחת אחריות לחיינו ולהחליט מה טוב לישראל. זה או ביבי או ציפי - אני כבר החלטתי".